slofjes?

A

Anoniem

Guest
Hello,

Mike leert nu al aardig aan de hand lopen en gaat ook met zijn speel en
doe tafeltje de hele kamer lopend rond, nu heb ik gelezen dat het goed
is om kinderen te laten leren lopen op slofjes?

Mike heeft al wel sportschoentjes maar heb t idee dat ie daarop nog iet
zo lekker loopt,hoe denken jullie erover eerst slofjes of al gewone
schoenen?

Groetjes Ingeborg

Binnen en met mooi weer buiten heeft Tijs alleen anti-slipsokken aan of is hij op blote voeten. Het schijnt voor de ontwikkeling van de voetjes het beste te zijn om nog geen schoentjes aan te doen. Anders worden de voetjes al in een bepaalde houding gedwongen en worden bepaalde spieren in de voet niet gebruikt met het lopen. Als hij straks zelf loopt, dan gaan we wel schoentjes kopen, maar alleen om buiten op de stoep mee rond te lopen. Binnen laat ik die schoentjes lekker uit.

Groetjes,
mv Tijs

Twan heeft ook bijna nooit sokjes of slofjes aan. En schoentjes al helemaal niet. Nu hij een beetje begint te lopen, wil ik het zo lang mogelijk uitstellen. Het is het best als ze leren lopen op blote voeten. Als hij 1a2 maanden goed kan lopen, krijgt hij zijn eerste schoentjes. Tot die tijd, gewoon lekker op blote voeten.

Liefs Maaike

Hoi
Mijn dochter loopt nog niet..maar:
Pas als je kindje drie maanden goed loopt hoef je pas voor schoentjes te kijken.
Ik vindt hetzelf heel belangerijk om er niet eerder mee te beginnen.
Mila trekt zich nu bijna helemaal op en ze heeft leren slofjes,dat zijn wel aanradertjes en blote voeten en anti-slipsokjes zijn altijd ok.
groetjes piewie-Mila 11 maanden,

Hier ook blote voeten of antislipsokjes. Heel soms (zomer)schoentjes, bijvoorbeeld als we naar de kinderboerderij gaan en Julian daar ook speelt.
Ook wij wachten tot 3 maanden goed kunnen lopen.

Ellen mv Julian

Hier nog meer blote (kaas-)voeten. Alleen als we buiten gaan lopen dan slofjes...
Liefs Nelleke

Ik heb vorige week nieuwe schoenen voor Yoëll gekocht, maar deze doen we alleen aan als we weg gaan of ergens buiten zijn. Maar vaak gaan ze dan vlug weer uit.
Hij loopt veel beter op zn blote voeten en als hij in de tuin is heeft hij sokken aan, anders schaaft hij zn voetjes kapot met kruipen.

Ik vind het belangrijk, nu hij gaat lopen, dat zijn voeten goed ontwikkelen en dus leert zn voeten af te rollen en dat gaat in schoenen minder dan op blote voeten.

Tja het kost wat schrobwerk aan het einde van de dag of een fles shout meer in een maand, maar dat maakt me niet uit hihi

Pauline

Hoi

Bij onze oudste, Isa, hebben we ook altijd blote voeten, leren slofjes en daarna gympjes gegeven. Ze loopt als een kieviet op een stel prachtige pootjes.

Bij Meike zullen we het ook zo gaan doen

Renske

Terug
Bovenaan