sluitlaken

A

Anoniem

Guest
Hoi,
wie heeft er ervaring met een sluitlaken?
Groetjes een 35 weken-zwangere...

Hoi,

Ik heb 2 dagen een sluitlaken gedragen na mijn bevalling. Ik vond het op zich best lekker zitten. Wat ik een nadeel vond is dat ik het met geen mogelijkheid alleen aan kon krijgen. En als ik moest plassen dan deed ik dat onder de douche zodat je gelijk alles goed schoon kunt spoelen om infecties te voorkomen. Dat is niet zo praktisch met een sluitlaken om. Je doet em ook niet even makkelijk af. Om die reden heb ik em ook niet meer gebruikt.

Syl

Hai hai,

Ik heb er ook van gehoord, en wil dat graag na de bevalling proberen :)

Dus als iemand een sluitlaken heeft en het weg doet, houd ik me aanbevolen...

Knuffels,
Nephele, 25 weken en 3 dagen zwanger

http://www.motherwear.nl/index.php?cat=waarom

dit is een link naar van alles over 'sluitlakens' ik ken het persoonlijk niet, had er ook nog nooit van gehoord, maar misschien is het wel fijn. persoonlijk lijkt het me helemaal niks.
gjes Miep36

Hoi,
Ik heb er na mijn tweede zwangerschap wel eentje te leen gekregen, maar snapte er helemaal niks van. Wat een ingewikkelde dingen!! Het is geloof ik bedoeld om de buik weer zo snel mogelijk in de originele staat terug te brengen. Of het werkt weet ik niet. Ik denk dat het meer een kwestie van aanleg is of je buik ooit weer strak wordt. Mijn schoonzus heeft een tweeling voldragen en na vier weken was haar buik weer zo strak als altijd!!! (zonder sluitlaken) Een andere vriendin heeft twee kinderen na elkaar gehad, wel een sluitlaken gebruikt, maar die heeft een flubberbuik. Ik zit er tussen in en daar ben ik tevreden mee.
Groetjes Ivy

Hoi allemaal,

volgens mij is een sluitlaken niet voor je buik, maar om je bekken weer strak te krijgen.
Als ik het helemaal mis heb.........sorry .

Karen

Hallo allemaal,

Een sluitlaken is bedoelt voor zwangeren vrouwen die last hebben van bekkeninstabiliteit. Het  is een soort corset  en voorkomt volgens mij dat de bekkeninstabilteit na de bevalling erger wordt.  

Groetjes Ginny  

Terug
Bovenaan