Bedankt allemaal voor jullie reactie. Ikzelf weet na enig speurwerk (en advies van bv m'n moeder want vroeger was het heel normaal om deze te dragen) het volgende:
Het is goed voor mensen met bekkenklachten, ter versteviging, maar ook zonder bekkenklachten kun je er prima 1 dragen. Dan is het meer ter versteviging van je buik. Mijn moeder zweert erbij en zegt dat je vroeger heel snel je buik weer een beetje in model had. Dat lijkt me zelf wel wat want bij mn vorige zwangerschap heb ik maanden met een bolle buik gelopen, ook omdat mn buik zowiezo al mn probleemzone is...
Nu was het vroeger zo dat je weken met zo'n ding omliep maar dat is wel achterhaalt; nu mag het maximaal en dag of 8. Je buikspieren worden anders te 'lui' en dat is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.
Het schijnt dat de kraamhulp hem kan knopen (of hoe dat ook moet), of verpleegkundigen in het ziekenhuis. Ik denk zelf dat enkelen het vast wel kunnen die misschien wat ouder zijn, maar neem aan dat het niet in het pakket zit wat een kraamverpleegkundige hoort te kunnen.
Hoe dan ook, mijn moeder heeft er nog twee liggen, en zei dat ik ze wel mocht gebruiken. Na eerst hartelijk hierom te hebben gelachen, krabte ik mij nog eens achter de oren en bedacht: baad het niet...
Nog een paar weekjes, dan is het zover, als ik kan laat ik dan horen hoe het me is bevallen.
Tot die tijd ben ik toch nog wel benieuwd naar meer ervaringsdeskundigen...
Groetjes, Petra.