sluitlaken ?

Vocht en de eerste kilo's ben je na je kraamweek echt al weer kwijt. Daarna nog een paar maandjes borstvoeding en dan verlies je er nog een paar. En na een paar maandjes lekker weer sporten, nou, dan moet dat vast goed komen. Met het gewicht in ieder geval.

Ik twijfel na deze derde wel een beetje over mijn model. Mijn buik is nu weer zo uitgerekt. Na nummer 1 trok hij weer keurig helemaal terug. Alleen aan mijn heupen zag ik dat ik moeder geworden was. Maar na nummer 2 ging dat toch al een stuk moeilijker. Er bleef een klein slap rolletje over, ondanks dat ik echt mijn oude gewicht terug had.

Ook hier: we zullen wel weer zien. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik miijn oude kleren vrij snel weer aankan, net als bij de andere 2.

Hoi Hoi.

Ik hoor hier niet thuis, maar ik lees overal een beetje mee..
Sluitlaken werd vroeger heel veel gebruikt en mensen van de oude stempel zullen het er nog wel over hebben..
Maar eigenlijk is het niet eens zo heel goed omdat al jou ingewanden en ook je baarmoeder weer op zn plek moeten komen. En als je dan zo'n laken of doeken heel strak om je lichaam doet heeft je lichaam geen kans om dat te herstellen en heb je dus ook meer kans op verzakkingen.
Hoop dat je hier wat aan hebt..

Gr Siemy (mei mama)

Dat laatste van een sluitlaken is dus absoluut niet waar (fabeltje) Je gaat juist verzakking tegen
Na mijn vorige bevalling heb ik 1 om gehad en ik ga hem nu zeker weer gebruiken.
Het sluitlaken zorgt ervoor dat je baarmoeder snel weer in zijn oude vorm komt, en niet als een tennisbal door je lijf rolt.
Kraamverzorgsters van de oude stempel zullen het aanbevelen en ook mijn vk is er erg positief over.
Het is overigens wel zo, dat je een sluitlaken maar een paar dagen om mag omdat ze de taken van je spieren overnemen.
Dus na drie dagen af, en weer rustig beginnen met buikspieroefeningen.
O ja, mocht je er 1 willen hebben, op marktplaats staan ze genoeg. En bij de meeste staat ook nog uitleg over het hoe en waarom.
Hoop dat je hier wat aan hebt.

Liefs Geeske

Terug
Bovenaan