smakelijk eten!

Hey moeders, hoe is t met jullie en de kids? Hier gaat alles goed. Casper is voor t eerst verkouden (al n week). Hij kreeg z'n tweede spuitjes, de dag erna naar t kinderdagverblijf en weer n dag later snotverkouden. Hij heeft er weinig/geen last van, dus dan gaat t vanzelf over. Verder is t een heerlijk mannetje! Hij lacht lekker veel en is zeer actief met de babygym. Nog even en maatje 62 gaat ook naar de zolder.

Verder was ik even benieuwd: wat krijgen jullie kindjes te eten?

Casper krijgt nog volledige borstvoeding om 7 u, 11 u, 15u, 18 u en 22 u. Volgens t cb mogen we over een paar weken beginnen met fruit/groente als tussendoortje.

Casper is van 18 jan. en woog anderhalve week geleden 6.5 kilo.

Groetjes Maud

Hier tot 6 maanden alleen borstvoeding op verzoek. En dat is als hij honger heeft, maar ook als hij niet in slaap kan vallen of als hij zich niet lekker voelt. Dus best vaak, maar hij is ook altijd snel klaar. Voelt dus helemaal niet als veel. Maar de vraag op het cb hoe vaak hij voeding kreeg was moeilijk te beantwoorden : ) . Er was een nieuwe wijkverpleegkundige en die wilde alles nog volgens het boekje doen, dus die vond dat wat raar.

Timo is trouwens 19 januari geboren en woog anderhalve week geleden 6,7 kilo

Hoi hoi,
Luna is van 17 jan. en woog 3 weken geleden 5455gr en was toen 62 cm. Ze heeft nog steeds wat kleertjes van 56 aan maar die worden toch eindelijk wel iets te klein.
Het is echt een schatje ze brabbelt en lacht wat af maar als het mevrouw niet aanstaat kan ze ook heel hard gillen, gelukkig niet al te vaak.

Ik geef ook nog volledig borstvoeding.
om 8.30u, 11,30u, 14,30u, 17,30u, 20.30u, 23.30u
nog steeds dus om de 3 uur we hebben wel eens geprobeerd om het iets te veranderen maar dat vindt ze echt niet leuk.

Ik krijg vanmiddag de bumbo stoel geleverd daar kunnen ze vanaf 3 maanden zelf in zitten en daar krijgt ze straks dan ook haar eerste hapjes in, ik kan echt bijna niet wachten ze kijkt nu namelijk al de evergreen uit mijn mond.

Op 23 mei mag ze als alles goed is haar pavlik bandage(voor haar heupjes) af en dan is het natuurlijk reden voor een feestje en vonden we het ook wel een leuk idee om dan haar eerste hapje fruit te geven.

liefs Fiona

Hallo dames,

Ook ik geef volledig BV. Op verzoek, dus de tijden wisselen. Maar begrijp ik het goed dat al jullie kids al doorslapen? Wat goed. What am I doing wrong ;-)?
Mijn zoontje, geboren op 18 januari, komt nog altijd 1 keer per nacht.

Tips om dit te doorbreken?

Groetjes

Ik denk niet dat je iets verkeerd doet... We hebben gewoon geluk denk ik. Casper had al vrij snel dat hij 's-nachts doorsliep. Overdag zit er geen ritme in t slapen, dan kijken we wanneer hij moe is. Met de bv heb ik meteen geprobeerd een ritme te creeren, ik vond dat zelf erg prettig en ik zie dat Casper daar geen moeite mee heeft. Het is prima zo.

Maar heeft jouw zoontje snachts ook echt honger? Of zou hij meer een zuigbehoefte hebben? Kun je niet eerst een fiepje/speentje geven en als hij echt blijft huilen dat je hem dan de borst geeft?

Och en anders komt t vanzelf dat hij snachts doorslaapt!!

Succes!

Hoi Dames,

Onze zoon Hayden is van 14 januari en nu bijna 4 maanden. Hij woog vorige maand 5910 gram. A.s. maandag gaan we weer naar het cb dus ben benieuwd?

Hij krijgt 200 cc flesvoeding en dat 5x per dag. Aan ons is verteld dat als hij de happen uit je mond kijkt en bijna huilt als je zelf aan het eten bent we hem af en toe een fruithapjes mogen geven. We geven hem nu 1 potje en dat verdeeld over 2 dagen en dat gaat hartstikke goed.

Ook Hayden slaapt s'nachts goed door en wordt rond 8.00uur wakker..,.heerlijk!!!

@ccw,
Probeer eens in de avond een voeding extra te geven mijn kleintje was in het begin 's avonds heel onrustig en toen las ik eens over klusteren.
Dat is dat de kleintjes 's avonds meer drinken om de nacht door te slapen.
Wie weet helpt het, en natuurlijk de gewoonte doorbreken dus even laten huilen en dat speentje is dan ook een goed idee

succes
liefs Fiona

Eva is bijna 4 maanden ,en gaat al 2 maanden lang om 10 uur naar bed en ik maak haar om half 8 wakker voor school voor haar broers. Eva krijgt nog geen 200 cc op spugt nog veel ,en huilt ook nog veel ,overdag draag ik haar in een doek tot 4 uur dan vind ik het genoeg :) ze is nu 5430 gr en 59 cm fijn popetje is het

Terug
Bovenaan