smakelijk eten!

Timo slaapt dus ook door. Ik weet niet hoe dat komt, had het nog niet verwacht. Mijn oudere twee kinderen sliepen pas met ongeveer één jaar pas door. Ik weet het altijd aan de borstvoeding, maar ik geef nu dus ook borstvoeding. Wel weegt hij meer dan mijn oudsten op deze leeftijd, misschien dat dat het is.
En bij de oudsten sliepen ze al vrij snel op hun eigen kamer, wat nu wegens ruimtegebrek nog niet kan. Hij slaapt 's avonds bij ons beneden en als hij dan niet goed wil slapen leg ik hem nog eens aan. Vaak slaapt hij dan tegen de tijd dat we naar bed gaan erg vast en kan ik hem zo in zn wiegje bij ons op de kamer leggen. Dus ook clusteren in de avond.

Hallo!!

Davy is van 2januari en woog 2wkn geleden 6340gr.
Hij krijgt 4flesvoedingen p/dag 7;30u,11;30u,15;30u en 19;30u en slaapt snachts heerlijk door.

Van het cb mochten we langszaam aan gaan proberen fruit tussen door tegaan geven en hij vind het vanaf de eerst hap heerlijk hij keek ook echt het eten bij ons uit de mond als wij aan het eten waren..sinds een week zijn we ook begonnen met groente...en ook dit vind ie helemaal lekker...dus nu krijgt ie om 7;30u een fles(180cc) om 11;30u eerst een half potje fruit en daarna een fles om 15;30u een fles en om 19;30u eerst groente een half potje en daarna een fles...en. het gaat super..geen last van krampjes o.i.d en een super tervreden Davy....

Hier nog geen hapjes. Nu helemaal niet omdat we de voedingen nog een beetje moeten regelen. En omdat Joaz kma heeft mag je niet eerder starten dan met 6 maanden. Ik heb met de andere kinderen ook gewacht tot 6 mnd voordat ze groente of fruit kregen.

Mijn regel is dat ze zelf kunnen zitten (10 min ondersteund) en dat ze zelf iets in de mond kunnen stoppen. En dan geven we eten op de rapley methode. Het is ons elke keer goed bevallen, dus Joaz krijgt het ook zo aangeboden. Onze zoon was iets meer dan 6 maanden oud en onze dochter net 6mnd voordat ze groente kregen. Fruit geeff ik niet als eerste omdat dat zoet is en het kan voorkomen dat ze dan de groente minder goed eten. (mijn ervaring hoor)

Joaz woog de laatste keer(28-3) op het cb 6115 gram en vorige week (4-5) in het ziekenhuis, bij ontslag, 6550 gram. Hij is van 30 dec, dus iets meer dan 4 maanden oud nu.

Dat je ipv gepureerd eten gelijk stukken geeft die ze zelf kunnen vasthouden en afhappen. Vandaar ook het zelf zitten en iets inn de mond kunnen stoppen. Ze bepalen dan ook zelf hoeveel ze eten. HIeronder een linkje.

http://rapleymethode.tripod.com/

Hallo dames,

Bedankt voor het meedenken over het laten doorslapen van mijn kleintje. Ik geef hem 's nachts als hij wakker wordt vaak een speentje en probeer zo het voeden wat uit te stellen. Gisteravond gevoed om 22:00 en daarna met het speentje kunnen uitstellen tot 04:30 uur. Vanavond kijken of hij het nog wat langer volhoudt. Heb inderdaad ook het idee dat hij veel zuigbehoefte heeft. Hij wurmt zelfs zijn handjes los uit de Pacco inbakerdoek om er op te zuigen.

Groetjes

hoihoi,
mijn manneke is van 2 feb, dus net 3mnd. en helaas hier geen doorslaper. beter gezegd een nachtbraker.
hij drinkt nog best vaak (7 a 8 keer) rond 22.00 uur aan de borst dan is hij er rond 3 uur en dan rond 5 uur weer. een speentje heeft hier geen zin, die moet hij echt niet hebben. hij duwt hem er gewoon weer uit met zijn tong. (ook een pinkie vindt hij niets). hij drinkt wel snel (meestal binnen een kwartier klaar met 2 borsten. ben sinds deze week weer aan het werk dus best vermoeiend. hij slaapt trouwens bij ons op de kamer in een wiegje

mijn dochter (nu 4) was een week of 6 dat ze van 23.00 tot 7 sliep, dus we waren wel een beetje verwend, dus dan valt het extra tegen (en nog steeds is het een goede slaper (19.30 tot zeker de volgende dag 8 uur als ze niet naar school moet)

wij gaan met 4mnd ook alvast een beetje beginnen met een fruit hapje, want ook hier wordt het eten echt al uit onze mond gekeken. bij mijn dochter zijn we ook met 4mnd met fruit en met 5 mnd met groente begonnen (gepureerd). vanaf 6mnd zijn we toen over gegaan op stukjes en dat ging prima. wij hebben hier een hele goede eten die bijna alles lust

Terug
Bovenaan