Smakken

Hai lieverds,

Ik had een vraagje.
Sinds een paar dagen is Gabriël na een voeding nog aan het smakken en op zijn handjes of doekje aan het sabbelen. Meer voeding in de fles aanbieden heeft geen zin, hij heeft dan gewoon geen zin meer in de fles. Nu is hij a.s zondag pas 14 weken en gecorrigeerd zelfs pas 6,5 week oud. Ik weet niet of dit onder ontdekken valt of dat hij toch wat sneller aan andere voeding toe is dan gebruikelijk?
Ik dacht ik vraag het hier even, want ik zeg wel heel leuk te gaan beginnen met hapjes als hij daaraan toe is, maar ik weet ook niet precies wanneer dat dan is haha!
Ik weet dat hij genoeg zou moeten hebben met de flesjes tot 6 maanden, of zelfs 8 als je dat gecorrigeerd wil rekenen.

De 28e hebben we weer een afspraak bij de KA, als Gabriël het dan nog steeds of misschien wel meer doet zal ik het natuurlijk ook voorleggen. Het is zowiezo misschien wel goed om te vragen hoe zij er daar over denken.

Liefs!
 
hoihoi,,,,

ik kan je niet helpen maar ga wel ff meelezen..:D ik heb hier hetzelfde probleem met mijn dochtertje,, die is za 14 weken maar gecorrigeerd 11 weken..

duss laat de tips mar komen;)

lieffss,,
 
Hier worden de handjes ook opgegeten. Volgens mij hoort het erbij. Milan heeft na de fles echt zijn buikje vol (buikje zie je nl gewoon vollopen terwijl hij drinkt, hihi)
doekjes zijn nog niet zo in trek en speeltjes worden helemaal niet gegeten, maar ik denk dat die gaan volgen.
Baby's ontdekken dingen door ze te proeven, het is maar wat je lekker vind :)

Maar dat is maar wat ik gelezen heb, zeker weten doe ik het ook niet.

Hoe je weet of je kindje toe is aan andere hapjes heb ik me ook al afgevraagd. Ben me nl al aan het verheugen op zijn snoetje als hij voor het eerst iets anders proeft. Ik moet de 27e naar het cb. Zal het dan ook eens vragen.

smak smak van Milan

 
Net even aan de telefoon gehangen met mijn zus hierover (die heeft een dochtertje van 5 maanden).
Zij zei dat ze het meer vond lijken op een regeldag of regeldagen. Ook omdat mijn kleine man een beetje moeilijk doet rondom het slapen ook en daarnet ineens 2 uur na de voeding weer wilde eten.
Ik herken dat allemaal niet, hij zal ze namelijk echt wel eerder hebben gehad, maar door alle problemen met de reflux en waarschijnlijk allergie en dus onrust e.d. waren ze mij niet opgevallen.
Maar goed, dit zal het wel zijn. Ze zei mij als hij echt mijn lepel of vork gaat volgen naar mijn mond en aandachtig gaat kijken hoe wij eten dat het dan tijd is voor andere hapjes :)
 
Jasmijntje begint na haar voedingen ook vaak nog te smakken hoor. En zoals je weet is ze geen enorme drinker, dus honger zal ze dan echt niet meer hebben. Maar ze begint nu haar handjes te ontdekken. Hele knuisten gaan naar binnen, haha! En vaak werkt bij ons een speentje ook prima hoor!

Xxxx
 
Hier ook een die zijn handjes heerlijk vind en ze soms allebei te gelijk in zijn mond wil stoppen ;-)
Is volgens mij hier ook niet honger.
Volgens mij hoort t bij de leeftijd/ontwikkeling
(heb ff lopen google-en en er zijn heel wat vragen en reacties over te vinden)
Maar des al niet te min ben ik wel benieuwd wat de KA er over zegt de 28e.

fijn weekend! liefs
 
De speen doet het bij ons niet meer :p
Hij wil hem gewoon niet meer hebben haha!
Ik vraag me gewoon best wat dingen af omdat hij best veel te vroeg is geboren enzo. Ik vind hem niet prematuur (en de artsen ook niet meer) maar misschien moet ik dan wel dingen anders aanpakken dan anders? En dan meer mbt de tijd waarop.

Jullie ook een fijn weekend :)
Liefs!
 
Hier een sept mama,
Bij mijn dochter had dat ook rond die leeftijd, het heeft idd met de ontwikkeling te maken.
Maar het kwam wel regelmatig voor dat ze toch nog honger had, dat herkende ik doordat ze echt flink ging smakken op de vinger of vuist..net wat ze in de mond had.. Dan gaf ik haar altijd nog 30cc en dan was het goed!! Ze is ook een kleintje dus af en toe kon ze dat best hebben
Succes
 
Terug
Bovenaan