smeren in het zonnetje?

Hoi,

Vandaag was het heerlijk weer, lekker zonnetje (manlief had zelfs het vlees op de BBQ gegooid vandaag.........die kan niet wachten tot het zomer is!). Even terug op de vraag:

Smeren jullie die kleintjes op zo'n dag als vandaag al in met zonnebrandcreme? En welke gebruik je dan? Tessa heeft een gevoelige huid en Zwitsal mag (kan) ik niet gebruiken, dus dan zal die zonnebrand ook wel niet mogen. Alternatieven zonder parfum?

groete
Lisenka mv Tessa

hoi hoi,

Ik smeer mijn zoontje wel in en ondanks dat heeft hij toch al een beetje een kleurtje gekregen!Ik heb kruidvat zonnecreme baby factor 25 en er staat op dermatologisch getest, maar geen idee of dat op alle zonnebrandcreme's staat

succes

groetjes!!

Gister was het koopzondag hier dus heb ik lekker wat vlees ingeslagen voor de bbq.
Het was heerlijk.

Ik heb Yoëll ook ingesmeerd, want ik merkte gister aan mezelf dat het zonnetje aardig branden.
Ik had nog zwitsal factor 20, dus daarmee heb ik hem ingesmeerd. Hij heeft er geen nare reacties van gekregen (toen hij net geboren was, werd hij een tomaat van zwitsal)

Kijk eens naar de zonnebrand van nivea oid, die zijn geloof ik wat milder.
Misschien even op google zoeken of er iets te vinden is.

Pauline

nee eigenlijk nog niet. Opzich was ze ook helemaal bedekt, behalve haar hoofd. Ik doe haar ook nog geen hoedjes op....maar ze heeft ook al aardig wat haar. Denk dat dat ook wel beschermt.

Hoi,
Ik heb vandaag Tygo lekker in het zonnetje laten spelen in zijn rompertje. (zie foto bij topic jaaaaaaa zomer!)
Ik heb zelf een aardig bruine huid (ik wordt snel bruin bedoel ik hiermee), dat had ik als baby ook al. Mijn vriend heeft ook een huid die snel bruin wordt. Tygo heeft dezelfde huid als ons en ben hier heel blij mee. Voor ons dus geen factor 200 ofzo hahahaha.
Ik heb hem vandaag ingesmeerd met (zwitsal) factor 15.
Hij heeft ook maar een kwartiertje in de zon gelegen hoor. Ik bouw het wel rustig op. Niet direct een uur erin.
Groetjes happyM.

Dit vond ik op de site van kruidvat.....
Hoewel een bruin kleurtje lief en gezond staat, is het voor kleine kinderen een stuk minder goed. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat wie in zijn kindertijd (meer dan) drie keer flink verbrand is geweest, later vijf maal meer kans heeft op huidkanker. Helaas zijn teveel mensen nog steeds geneigd één grote fles anti-zonnebrand voor het hele gezin aan te schaffen. En dat terwijl die kleintjes toch echt hun eigen product nodig hebben!
Kinderen verbranden sneller door de zon omdat hun huidje nog geen beschermend vermogen heeft. De huid kleurt slechts langzaam en verbrandt gemakkelijk. De kinderhuid heeft bovendien een lagere herstelcapaciteit dan een volwassen huid. De natuurlijke zelfbeschermingstijd is slechts vijf tot tien minuten. De kans op verbranding is dus erg groot.
Pigmentatie nog niet ontwikkelt
Voor kinderen tot vijftien jaar wordt -ongeacht het huidtype- aangeraden om op de eerste zonnige dagen een beschermingsfactor van 20 tot 30 te gebruiken. Kinderen ouder dan drie jaar, waarbij de huid al iets van bescherming heeft kunnen opbouwen, mogen na verloop van tijd overstappen op een iets lagere factor. Denk hierbij toch aan factor 12 tot 30, want tot de pubertijd zijn de melanocyten, de cellen die verantwoordelijk zijn voor de pigmentatie van de huid, nog niet volledig ontwikkeld.
Allergische reacties
Een speciale zonnebrandcrème voor kinderen heeft niet alleen een hogere factor. Voordeel van zo'n speciaal product is ook dat er over het algemeen een laag gehalte aan chemische filters in deze producten verwerkt is. Dat betekent dat de kans dat jouw kleintje een allergische reactie krijgt op de zonnecosmetica flink verkleind wordt. Het is verstandig de crème tenminste een half uur vóór blootstelling aan de zon aan te brengen, zodat een optimale bescherming gewaarborgd is. Het spelen in water en zwemmen kan de werkzaamheid van de producten verminderen. Breng de crème daarom ieder uur en altijd na het zwemmen aan. Probeer je kindje verder veel te laten drinken. Ze denken er zelf vaak niet aan als ze aan het spelen zijn, maar ook een kinderlichaam heeft in de zon extra vocht nodig. Zorg er tenslotte voor dat kinderen jonger dan drie niet worden blootgesteld aan fel zonlicht. Zet ze op een schaduwrijk plekje en doe ze altijd een zonnehoedje of een pet op om de tere hoofdhuid te beschermen

Hee goed gevonden Pauline!!!
Vandaar dat ik Tygo eerst maar een kwartiertje in de zon doe.
Kan vanzelf wel langer als hij er wat aan gewend is.
Groetjes happyM.

hihi het was kopie en paste hoor, anders tikt het zo lang.
Toen ik op reageer klikte dacht ik, hmm had ook de link neer kunnen zetten.
Tja daar zijn we dan weer blond voor denk ik.

Terug
Bovenaan