smeren in het zonnetje?

Hoi
Bedankt voor de (uitgebreide) info! Ik zal morgen eens gaan neuzen tussen al die zonnebrandcremetjes! Ik kan natuurlijk ook een plekje insmeren en kijken wat de reactie van haar huid is! Volgens mij valt het ook wel mee, als er maar geen parfum in zit!

Lisenka

Ik heb rood haar, blauwe ogen en een blanke huid en Lukas heeft rood haar, blauwe ogen en een blanke huid.

Ik ben vroeger regelmatig zo erg verbrand dat de blaren erbij hingen. Gelukkig zijn de zonnebrandcremes van tegenwooordig veel beter dan toen.

Ik sla voor Lukas dus groot in (factor 30 minstens maar ook 40 voor zijn nekje) de apotheek heeft best wel zonnebrandjes die ook voor ukkies bestemd zijn.

Daarnaast heb ik zelfs een soort wetsuitjes voor hem gekocht. Dit is een speciaal zwempakje, ontwikkeld voor kinderen, van hele lichte lucht doorlatende stof die ook weer heel snel droogt en beschermingsfactor.

Ik merk wel dat dit een heel gevoelig punt is (jeugdtrauma ). maar ach het zwempakje ziet er wel stoer uit!

Annemieke

O, en dit panische verhaal van hierboven is natuurlijk alleen voor de vakantie op Kreta of als het hier heeeeeeeeeeeeeeeeeel mooi weer is. Bij normaal weer zal ik wel lekker smeren maar niet met factor 30 of 40.

annemieke

Kevan heeft een hele gevoelige huid en is voor de meeste zonnebrandcreme allergisch, ik heb destijds bij de drogist allerlei testers gekregen om ze gewoon uit te proberen. Was volgens mij bij de DA,  want nivea voor kinderen kon hij niet tegen en idd zwitsal ook.  Hetgene waar hij nu alleen tegen kan is van schlecker zonnebrand van het eigen merk.

groetjes kim

Nou, ik heb zelf echt een bloedhekel aan verbranden. Nog liever wat minder bruin dan verbranden, dus ik smeer zelf altijd al met factor 20, dus ik zal Kian ook goed insmeren met minimaal 20. Misschien ga ik zelfs nog wel een hogere voor hem halen. Verbranden lijkt me zoooo zielig voor zo'n kleintje.
En trouwens volgens mij is het altijd verstandig om een petje of hoedje op te zetten. Als het heel warm is adviseren ze dat ook voor volwassenen. Ook al heb je veel haar op je hoofd, het beschermd in ieder geval tegen een zonnesteek.
En trouwens, Kian gaat al brullen als de zon in z'n gezicht staat, dus ik denk dat ie zich toch lekkerder zal voelen in de schaduw.
Liefs Nelleke

Ik wilde ook eens op jacht gaan naar zonnebrand voor Matthijs. Hier op dorp is alle Zwitsal uit de handel gehaald omdat er een verboden stof in zou zitten die slecht is voor babyhuidjes.
Jullie ook gehoord??

Zwitsal zonnebrand uit de handel? Nog niks van gehoord. Was een bepaalde serie niet goed dan? Morgen ga ik met Tessa ff lekker de stad in en kopen we zonnebrand want aanstaand paasweekend wordt het (hier lekker in het zuiden) super mooi weer, met maandag zo'n 20 graden!! (oops, manlief weer BBQen denk ik....)

groeten

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Het hele onderwerp heeft me wel aan het denken gezet. Dus heb vandaag dan toch maar een hoedje en creme gekocht(roc minisol bebe 40).

Mirthe kan er zelf iig om lachen!

Terug
Bovenaan