Smet plekjes

Ik zou zelf kiezen voor sudocreme/bepanthen... Als je poeder erop doet, dan heb je kans dat et gaat korrelen... En dan gaat et in de vouwtjes zitten irriteren... Begrijp me niet verkeerd brigitte! XxX marleen

Ik werk al 15 jaar met kinderen en heb altijd maizena gebruikt en alle ouders daardoor ook...
Ieders zijn voorkeur hoor Marleen, is toch prima!
Bij mijn werk werkt het, veel beter dan talkpoeder, dat gaat idd korrelen...
En cremes houden smetplekken vochtig...wat je juist niet wilt...vandaar dat wij het op maizena houden.

XXXX

Hey Daan,

Lars had dat ook. Voelde me zo schuldig toen ik het voor het eerst zag. Achteraf hoorde ik dat iedereen dat weleens heeft gehad.. Wist ik veel dat je die plooitjes zo ver uit elkaar moest trekken om droog te maken :)
Maar ik gebruik altijd sudocrem (voor luieruitslag) dit heeft hetzelfde effect als zinkzalf (droogt uit). Zinkzalf van zwitsal hielp overigens ook, maar die vond ik niet zo fijn smeren.
Sudocrem wordt ook veel in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen gebruikt tegen doorligplekken.
Ik vind het echt super spul. Ik smeer het tegenwoordig zodra zijn huidje rood wordt en diezelfde dag is het nog weg. Maar bij mijn nichtje werkt het juist helemaal niet, haar zoontje is er allergisch voor.
Maar tip van Brigitte lijkt me zeker een stuk goedkoper.
@Brigitte, hoe gebruik je dat dan? Blijft dat zitten?

In ieder geval succes met de plekjes van Finn!

Liefs Kim

Bedankt voor jullie reacties.
Het stomme is dat ik op mijn werk ook altijd maïzena adviseer bij kapotte billen! Nooit eraan gedacht om dat bij Finn onder zijn oksel te doen.
Mocht het niet werken dan stap ik over op 1 van de smeerseltje.
Kim, wij doen altijd gewoon de maïzena erop, het trekt het vocht eruit.