smetplekken in nekje

Mijn dochtertje heeft zo'n lekker spek-nekje. Alleen broeit dat lekker en vocht gaat er lekker tussen zitten. Nou is het helemaal rood en een beetje open. Ik heb al van alles geprobeerd erop te doen, maar het lijkt niet te helpen.
En dan nog het probleem om er bij te komen.

Heeft iemand HET middel hier tegen of tips.
Bedankt Denise
 
Hoi Denise, erg vervelend voor je kindje.... maar als je even een een paar berichten naar beneden gaat kan je zien dat die vraag, vorige week, al gesteld is met verschillende tips :) Hoop dat je daar wat aan hebt.... In ieder geval succes .... groetjes Krista
 
Ik weet niet hoe oud je dochter is, maar ik droog het nekje van mijn dochter altijd af alsze op haar buik ligt en haar hoofdje goed optilt. Soms hou ik een speeltje boven haar hoofd om haar goed omhoog te laten kijken. Als je dochter nog te jong is hiervoor kun je dit liggend op haar rug ook proberen met een speeltje en steeds verder naar achter laten verdwijnen. Hopelijk volgt ze het dan en tilt ze haar kinnetje op. Heb je er ook al balneum creme op gesmeerd? Misschien is het zelfs maar beter er even niets op te smeren maar gewoon goed op te laten drogen en altijd goed de huid af te drogen met een hydrofiel-luier. Succes ermee!
 
Hoi denise,

Wat je kan doen is na het afdrogen talkpoeder in haar nekje te smeren/strooien. Dat neemt namelijk vocht op.

Alleen moet je er rekening meehouden dat als je haar in bad doet met olie of na het badderen met olie insmeert de talkpoeder niet hecht.
Het werkt wel erg goed.

groetjes joyce mama van Mara
 
Hoi Joyce,

Even een vraag naar aanleiding van jouw reactie,
Ik dacht dat het afgeraden werd om talkpoeder bij babies te gebruiken vanwege gevaar op stikken (ik durf het daarom niet te gebruiken)of vergis ik me en heb ik me gewoon iets aan laten praten?

Hoor graag reactie,groetjes Marjolein
 
Terug
Bovenaan