smetplekken in nekje

De kinderarts raadde ons ook af om talkpoeder te gebruiken ivm met het ophopen ervan op de smetplekjes en dat die kleintjes het in kunnen adememen! Zij adviseerde een lekkere laag sudo er op te smeren, en inderdaad zo weg!

succes Corine
 
Hoi Marjolein,

Ik deed ook eerst een beetje op een watje en het dan (bij mara) onder haar okseltje deppen gewoon een beetje zodat het bedekt was. Niet te veel en inderdaad niet met de bus schudden.

Ik kon niet zo veel smeren bij haar omdat ze op heel veel dingen een allergische reactie kreeg en dit was echt zonder iets er in of te wel er zat niets in.
Hier werkte het goed.

Zelf gebruik ik geen sudo (alleen op mijn werk) en dat werkt goed voor rode billen.

Groetjes joyce mama van Mara
 
Goed regelmatig droogdeppen en inderdaad een beetje sudocreme erop smeren en dit herhalen.
Wel steeds weer schoonmaken en droogdeppen voor je het opnieuw insmeert.
Ik zou persoonlijk geen talkpoeder gebruiken. Ten eerste omdat je baby het niet in mag ademen en ten tweede omdat ze nu weer zeggen dat talkpoeder wel vocht op neemt, maar ook weer aan de huid blijft plakken. Dit is in ieder geval wel zo bij luieruitslag, dus zou het niet riskeren dat het erger word.

Succes!!

Groetjes van Miriam
 
mijn dochter had daar ook last van en mij werd geadviseerd om (schrik niet) maizena er op te doen ipv talkpoeder, of sudocrem. Het is een bindmiddel voor groente, aardappelzetmeel en neemt veel vocht op. Heeft goed geholpen!!!
 
Terug
Bovenaan