Smoesjes aan het begin van je zwangerschap. Deel jouw beste!

Afgelopen week heb ik ontdekt dat ik zwanger ben. Na twee eerdere miskramen zijn mijn vriend en ik uiteraard voorzichtig met risico’s. Morgen zou ik een vriendin helpen met schilderen in haar nieuwe huis. Maar ik las net dat verven niet ideaal is. Ik wil haar wel helpen, maar met een ander klusje. Zonder natuurlijk al te vertellen dat ik zwanger ben. Wat voor smoesjes gebruiken jullie voor dat soort momenten? Of bij collega’s als je onder werktijd een eerste echo hebt?

Je kan nu natuurlijk heel goed de smoes gebruiken dat je verkouden bent en dus niet kan komen ivm Corona. 
Ik probeer echo's etc buiten werktijd te plannen, als dat niet lukt vraag ik gewoon om medewerking ivm een medische afspraak.

Zeggen dat ik migraine heb of verkouden ben, was inderdaad één van de opties die ik overwoog. Maar het voelt ook zo lullig om een vriendin te laten zitten. Ik kan namelijk misschien niet verven, maar haar wel op een andere manier helpen. Dingetjes in elkaar zetten bijvoorbeeld.

Ik ben geen expert, maar ik geloof dat verven tegenwoordig niet meer als risico wordt gezien. Dat was met verf van vroeger zo, maar nu niet meer. Pin me er niet op vast hoor, maar misschien handig je daar even in te verdiepen want misschien heb je dan geen smoesjes meer nodig. Anders zeggen dat je niet goed kan verven (niemand wil een lelijk geverfde muur toch?) en liever wat anders voor haar doet? Gefeliciteerd overigens, spannende weken nog kan ik me voorstellen!

Ik dacht ook dat het geen kwaad meer kan. Wat je zou kunnen doen, om de risico's te verminderen is aangeven dat je graag een mondkapje draagt omdat je toch langer in 1 ruimte bent. 

Dankjewel! Inderdaad heel spannend. We hopen dat drie keer scheepsrecht is. Ik voel mij deze keer anders dus ik heb aan de ene kant vertrouwen. En tegelijkertijd ben ik bij elk krampje bang dat ik bloed in mijn ondergoed zal vinden. Verf op waterbasis is inderdaad geen probleem als de ruimte goed geventileerd wordt. Verf op terpentinebasis wordt je geadviseerd om te vermijden. Maar haar daarover vooraf uithoren is ook zo wat ;)

Terug
Bovenaan