Smoesjes aan het begin van je zwangerschap. Deel jouw beste!

Hii
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik snap uiteraard dat je voorzichtig bent. Er werden al een paar goeie tips gegeven. Je kunt ook nog handschoenen aandoen om je huid te beschermen.
Ik weet dat verf die je binnengebruikt op waterbasis is. De terpentinebasis is voor buiten. Vaak met een verhuizen word latex (muurverf) gebruikt en die is ook op water basis. Je kunt ook met je vriendin samen schilderen, zij doet de randen met een kwast en een dunne roller en jij gaat er de grote vakken vullen met de groter roller op een stok. Zo sta je zelf wat meer van de verf af. Ik heb wel wat schilder ervaring en heb makkelijk praten, zo'n stok kan namelijk ook lastig zijn als je de tactiek niet helemaal kent. Je kunt inderdaad met mondkapje opwerken en de ramen openzetten. Meestal doe je niet in de winter buiten verven dus ik denk dat je goed zit. Vergeet niet hoeveel vrouwen de babykamer verven en dat is ook veilig ?.
Of je geeft aan dat je echt liever iets anders doet of dat je nog belangrijke afspraak tussen door hebt zodat je niet de hele dag in de verf hoeft te staan. Doen waar jij je goed bij voelt. Je bent een lieve vriendin dat je zo graag wilt helpen maar momenteel gaat jou en je babys gezondheid voor en ooit hoort ze wel dat je zwanger ben en zal ze begrijpen waarom je wat anders wou doen. :)

Hi! Allereerst van harte ?

Ik heb ook 2 miskramen gehad. Dat was in 2 maanden tijd allebei met 3 a 4 wkn. De 1e in sept 2020 en de 2e in oktober 2020.

Heftig he.... ben nu bijna 12 weken zwanger,
In t begin absoluut ook even bang geweest en elke afveeg na het plassen wc papier checken.

Ik verzeker jou dat dat echt weg gaat na een paar weken! Bij mij na de 1e echo (was toen 6 weken en 6 dagen).
Ik ben nu zo zeker geworden! Heb ook al 4 echo's gehad ipv 2.
Hopelijk blijft alles nu goed gaan bij je. Doe lekker voorzichtig, wat niet gaat... gaat niet!!!!

Denk aan jezelf.

X
X

@Spatel Dankjewel voor je uitgebreide reactie en goede tips! Gisteren heb ik geleerd dat verf voor verwarmingen ook op terpentinebasis is. En er moesten alleen nog maar verwarmingen geschilderd worden. ? Kreeg het echt Spaans benauwd. Heb dus maar besloten eerlijk te vertellen dat ik dat niet kon doen omdat ik net ontdekt had dat ik zwanger was. Zag geen andere oplossing meer. Grappig genoeg had haar zus eerder die week dezelfde paniekbiecht gedaan. ? Ik heb dus beneden kasten in elkaar gezet ver van het schilderwerk.

@LK Dankjewel voor je lieve reactie! Ik herken echt wat je schrijft. Als ik naar de wc ga dan check ik elke keer mijn wc papier en ik heb al een heel legertje zwangerschapstests gedaan (om te zien of het lijntje dikker wordt). En mijn vriend vraagt elke ochtend mijn temperatuur (ik hou die al een aantal maanden bij). Ik merk dat hij mij op dit moment het liefste in een glazen doosje zou willen doen om te voorkomen dat er weer iets misgaat. Ik hoop dat wij na de echo ook iets lekkerder zitten. Die hebben we als ik ongeveer acht weken zwanger ben. Gek genoeg voel ik ondanks de spanning ook wel zekerheid. Voel mij zwangerder. Alsof er meer hormonen door mijn lijf gieren dan de vorige keren.

Terug
Bovenaan