Smoesjes.....

A

Anoniem

Guest
Heey,
Ik ben echt super blij er erg gelukkig dat we voor t echie gaan en een kleintje willen, maar waar ik soms wel moeite mee heb zijn die smoesjes of leugentjes om best wil.
Bijv. dat ik nu erg matig ben met alcohol om zo gezond mogelijk aan mijn zwangerschap te beginnen en je dan soms vragen krijgt of oplet dat ze nix in de gaten hebben, of komende zaterdag hebben we uitje met ons sportteam en blijven we in kantine slapen. Daar had ik eigenlijk ECHT geen zin in om daar te pitten, maar maandag is waarschijnlijk mn eisprong en we willen toch wel optimaal klussen die tijd, en als ik dus zaterdag de hele dag weg ben en ook s nachts...vindt ik toch een gemiste kans; kan slechts zeggen; ja sorrie maar we moeten sexen!!hahaha
gelukkig had mn beste vriendin ook geen behoefte om daar te blijven dus komt goed uit. Verder weet nog niemand dat we bezig zijn, maar denk soms toch om t haar te vertellen, maar van andere kant lijkt t me super om haar straks te verrassen als t echt zo is. En zij is er altijd best op tegen als mensen zo vroeg zeggen dat ze zwanger zijn. En vindt het ook wel heerlijk dat mn vriend en ik een 'geheimpje'hebben!!;-)

Hoe gaan jullie om met die 'smoesjes'?!
x Zuus

hey zuus

OOk wij vinden het moeilijk om met smoesje om te gaan.
Zo zijn we in de vakantie een paar dgen weggeweest met vrienden van in een tourcaravan 2 nachten...
Nu komt het mooiste zijn mijn vriendin en ik aan het sporten vraagt ze mag ik je wel wat vragen???
Zijn jullie bezig om zwanger te worden??? Ik met een rood hoofd nee hoe kom je daar bij nou zegt ze ik heb je niet de pil zien innemen en ik mocht je creme lenen uit je toilettas en daar zat ie ook niet in!!!!  waar ze ook al niet op let haha
En we zijn altijd tegelijk ongesteld en je bent nu nog niet!!! oeps
Dus bij deze mijn beste vriendin weet het dus en wat niet de bedoeling was

Hoi Zuus,

ja ook wij hebben het af en toe moeilijk met smoesjes verzinnen voor de omgeving. Wij hebben niemand verteld dat we nu serieus bezig zijn met zwanger worden, maar onze omgeving verwacht het al wel. Toen we gingen trouwen was het al snel van "en wanneer komen er kindjes?" En nu krijg ik regelmatig de vraag hoe het ermee staat en zijn er zelfs mensen die me rechtstreeks vragen of ik al zwanger ben. Ik probeer me er makkelijk met een geintje van af te brengen, maar soms is dat wel lastig. Zeker als het gaat om praktische zaken zoals een wijntje bij het eten. Gelukkig ben ik nooit een echte drinker geweest en ook de nachtblindheid van mijn man zijn erg handig...ik moet wel terugrijden en drink dus niets haha

Maar het blijft lastig en ik weet ook niet of we het volhouden om niemand het te vertellen.

Maar voor nu doen we het met de smoesjes.

Hoi,
Zit ik laatst op het werk, en vraagt een collega na haar vakantie ineens' Ben je al zwanger??
Ik kon niet liegen op dat moment...ja dus...
Ik heb het haar verteld, en eigenlijk wilde ik het niet vertellen.
Waarom houden mensen niet gewoon hun mond?

Heb vanmorgen meerder collega's verteld hoe en wat omdat ik ineens gisteren een lichte bloeding had, en vanochtend ook weer...ENG.
Blijf dus vandaag en morgen thuis.
Deden ze niet moeilijk over gelukkig.
De vk zei dat het nog alle kanten opkan, maar zolang het niet erger word en ik geen krampen heb het afwachten is.
Echt balen dus!
Maar het schijnt echt wel meer voor te komen.
Alleen wat heb ik daaraan??
Ik hoop op het beste..
Groet R

hoi

ik vind het ook erg lastig. Vooral omdat als mensen er zo direct naar vragen ik een rooie boei krijg. Dus dan zeg ik maar dat we wel wat aan het oefenen zijn. Liegen is dan toch niet geloofwaardig. Maar goed, tot nog toe houden ze direct daarna wel hun mond. Als ze nou gaan vragen of ik al ongesteld ben geworden wordt ik wel pissig denk ik. Maar dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

groetjes

Hee Ladies,

Ja t is me wat he, en mensen kunnen soms zo'n stomme dingen vragen zonder er bij na te denken. Stel je voor dat je al tijden bezig bent en t wil nog niet lukken, dan kunnen die vragen erg pijnlijk zijn!
Ik zei in t verleden bij zo'n vragen; we zien kids nog als feestverlichting....
een feest als ze komen en verlichting als ze gaan!(dat was toen ook zo, maar nu dis echt niet meer!!;-))
of inderdaad; we oefenen nog goed en dat soort dingen, maar het is niet altijd makkelijk

en die vriendin die je pil check op vakantie; jonge jonge!!

Nou veel succes met klussen zodat we geen smoesjes meer hoeven te verzinnen!
oja; nog een die hier laatst iemand typte toen iemand haar vroeg of ze zwanger was!
Ze zei nee en je bent de laatste die t hoort als t zo is!!haha!

x ZuuS

Trouwens RW; heel veel succes en ik duim dat t allemaal goed verloopt!!
xx ZuuS

Wij zijn nu ook bezig voor een 2e kindje.

Vooral op mijn werk krijg ik vaak die vraag van de cliënten. ben daar nu zo op in gespeeld dat ik als antwoord geef dat ik het niet prettig vind om op zulke persoonlijke vragen antwoord te geven. Of kinderen moet je wel samen willen.
Klinkt bot maar je houd zo wel iedereen op een afstand.

groetjes, Ikky

Terug
Bovenaan