Smoezen gevraagd ;-)

A

Anoniem

Guest

Hoi allemaal!
Een gek probleempje, maar ik wil het toch aan jullie voorleggen....
Vanaf volgende maand gaan mijn vriend en ik serieus proberen zwanger te worden.
Ik slik al foliumzuur, probeer op mijn voeding te letten en hou mijn cyclus goed in de gaten.
Maar nu stelde mijn moeder voor om samen met de beste vrienden van mijn ouders, hun kinderen & aanhang een weekend weg te gaan naar een festival.
Hartstikke leuk, heel gezellig maaarrrrrr.....daar gaat behoorlijk gedronken worden!
Normaal gesproken ben ik ook niet vies van een biertje of wijntje en ik ben een echt gezelligheidsmens.
Maar ja....het weekendje valt in oktober en dan zou ik dus al zwanger kunnen zijn....
En tsja...dan wil ik liever niet drinken natuurlijk..
Maar ik wil dan ook nog niets zeggen. Niemand weet dat we bezig gaan.
Maar als ik elk drankje afsla valt dat super op. Dat zijn ze niet van me gewend.
Wat moet ik nu doen!!!???
Ik weet geen smoezen te bedenken. Ik wil gewoon mee eigenlijk...Alleen niet drinken.
Zouden ze dan iets gaan vermoeden?
Of moet ik gewoon wachten met 'zwanger worden' tot na het weekend..???
Maar dat duurt nog zooooooo lang!!!
Weten jullie een goeie smoes ;-)
Liefs, Billie

hey billie,

ik weet niet echt een goeie smoes.
het enige wat ik kan bedenken is dit: ben je toevallig aan de lijn of wil je wat afvallen dan kan je als excuus zeggen dat je niet meer drinkt omdat in alcohol heel veel caloriën zitten en daar erg dik van wordt als je teveel drinkt.
om het nog overtuigender over te laten komen moet je natuurlijk snoepies enzo ook laten staan.....weet niet of dit wat is misschien heb je al maatje mini ofzo......dan moeten we wat anders verzinnen...
of je drinkt alleen alcoholvrij bier zonder dat zij dat weten....

groetjes bri

Hai Billie

Ik denk eigenlijk dat je moet proberen om niet al te veel rekening te houden met een zwangerschap, tot je ook echt zwanger bent. Ik bedoel: stel je voor dat het een jaar duurt voordat je zwanger bent.... dan moet je je dus steeds in allerlei bochten wringen, en smoezen bedenken, terwijl je helemaal nog niet zwanger bent!

Mocht je echt vastbesloten zijn, zou ik zeggen: neem iemand in vertrouwen die mee gaat, en sprrek samen af dat jullie de drankjes regelen en niemand hoeft te weten wat er wel of niet aan alcohol in jouw glas zit. Bedenk je wel goed dat die mensen met wie je weggaat het ook kunnen merken terwijl jij je best doet om het niet te laten merken, en bedenk vast wat je dan zult zeggen.

Ik wens je succes met je keuze

Liefs wondernetje

Hai Billie

Ik denk eigenlijk dat je moet proberen om niet al te veel rekening te houden met een zwangerschap, tot je ook echt zwanger bent. Ik bedoel: stel je voor dat het een jaar duurt voordat je zwanger bent.... dan moet je je dus steeds in allerlei bochten wringen, en smoezen bedenken, terwijl je helemaal nog niet zwanger bent!

Mocht je echt vastbesloten zijn, zou ik zeggen: neem iemand in vertrouwen die mee gaat, en sprrek samen af dat jullie de drankjes regelen en niemand hoeft te weten wat er wel of niet aan alcohol in jouw glas zit. Bedenk je wel goed dat die mensen met wie je weggaat het ook kunnen merken terwijl jij je best doet om het niet te laten merken, en bedenk vast wat je dan zult zeggen.

Ik wens je succes met je keuze

Liefs wondernetje

precies, een medestander (je man) hebben en Alcohol vrij bier in een glaasje uitschenken. Als je dan toch per ongeluk een gewoon biertje krijgt stiekum aan je vent overschenken.

Hoe doen jullie dat nu dan en tot je nod? Geen alcohol? Ik hou nog wel van een biertje/wijntje en vraag mij af of je nu al niets meer kan drinken. Pffff dat valt niet mee.

Gelukkig ben ik al ruim twee jaar geleden gestopt met roken, dat is helemaal opvallend.

Eten jullie ook ineens zoveel groente en fruit

En hoe zit dat met die mannen eigenlijk? Kunnen die zaadjes tegen een borreltje...

precies, een medestander (je man) hebben en Alcohol vrij bier in een glaasje uitschenken. Als je dan toch per ongeluk een gewoon biertje krijgt stiekum aan je vent overschenken.

Hoe doen jullie dat nu dan en tot je nod? Geen alcohol? Ik hou nog wel van een biertje/wijntje en vraag mij af of je nu al niets meer kan drinken. Pffff dat valt niet mee.

Gelukkig ben ik al ruim twee jaar geleden gestopt met roken, dat is helemaal opvallend.

En hoe zit dat met die mannen eigenlijk? Kunnen die zaadjes tegen een borreltje...

Hoi, hoi,

Dat afvallen is een goed idee! Ik ben niet echt dik (maat 38/40) maar roep de laatste tijd wel steeds dat mijn benen een beetje 'slappig worden'. Hahaha. Dat ik kuilen in mijn billen krijg enzo...
En dan in combinatie met jullie andere advies; niet al teveel rekening houden. Een paar biertjes zullen toch geen hele grote schade aanrichten mocht ik dan net zwanger zijn..
Inderdaad, het kan nog een jaar duren, maar door alle verhalen in boeken enzo over dat je geen alcohol en rook om je heen mag hebben als het vruchtje zich net begint te ontwikkelen ben ik daar toch over aan het piekeren!

Bedankt voor jullie tips!

Liefs, bIllie

Terug
Bovenaan