Smoezen gevraagd ;-)

hoi billie,

je zou kunnen zeggen dat je aan de antibiotica zit ivm blaasonsteking bijv.
je mag immers niet drinken tijdens gebruik van antibiotica.
soms valt het nog niet eens op als je een keer geen alcohol drinkt.

succes
gr moni

Hoi!

Ik ben inmiddels in ronde  8 beland en heb in het begin ook ieder alcoholisch drankje afgeslagen. Na een maand of 5 ben ik hiermee gestopt. Het zwanger-worden en het hiermee op voorhand al rekening houden werd veel te geforseerd.

Ik dacht, stel dat je er een jaar over doet om zwanger te raken, en iedere laatste twee weken van je cyclus geen alcohol mag, dan mag je dus een half jaar niets aanraken! Ik drink gewoon alcohol, maar wel met mate, dit deed ik ervoor ook altijd al.

Ik hoop dat niemand zich aangevallen voelt, maar ik vind dit echt onzin. Las laatst ook een verhaal van een meisje dat haar vakantie van volgend jaar waar ze zich zo op had verheugd, wilde cancellen i.v.m. een mogelijke zwangerschap. Zou ik echt nooit doen. Probeer gewoon door te gaan met leven!

Linny

Hoi,

Misschien heb je wat aan deze: Zeggen dat je een antibioticakuur hebt i.v.m een blaasontsteking. Dat kunnen ze toch niet controleren. En alcohol en antibiotica mag niet samen.

Groetjes, Kat

Hey Billie,

Wat m'n schoonzusje deed op een bruiloft is de hele avond met hetzelfde glas wijn doen en tussendoor gewoon spa blauw drinken. Dan lijkt het dus of je wel drinkt.
En als je nog niet weet of je zwanger bent of niet: lekker drinken meid! Geniet er nog lekker van, want als je straks echt zwanger bent mag je 9 maanden niet drinken (af en toe een wijntje kan geen kwaad) en als je daarna nog es borstvoeding wilt gaan geven weer niet!

Succes!

TeHa

Ik vind die antibiotica wel een goeie!! En je kan altijd nog zeggen dat je je gewoon niet zo lekker voelt, opkomend griepje. Verklaart ook meteen waarom je zoveel over je nek gaat . Kan overigens ook van die antibiotica komen, daar kan je je flink beroerd van voelen.

Wat die alcohol en zaadjes betreft: je zal de kinderen de kost moeten geven die geboren zijn uit een dronken vrijpartij!! En over de glazen wijn en medicijnen die je rond de bevruchting en innesteling hebt gedronken hoef je je niet druk te maken. Dat begint echt belangrijk te worden met een week of 5, als ik het goed heb.
Maar 't is wel zo: als zwanger worden langer duurt en je wilt de omstandigheden optimaal maken om de kans van slagen groter te maken dan is alcohol wel één van de zaken die invloed heeft en die je dus in de gaten moet houden. De vrouw, maar ook de man!

Maisie

Lastig he? Ik had   begin mei ook een barbaque bij ons thuis, dus een smoesje over de BOB kon dus ook niet. Iedereen heerlijk aan de alchol maar ik bleef dus maar keurig sapjes drinken! Viel natuurlijk wel op dus toen we een maand later ontdekten dat ik zwanger was kreeg ik wel reacties van mensen die dit al wel verwacht hadden. Mij maakt het persoonlijk niet veel uit of mensen het weten. Helaas kreeg ik een miskraam en heb heel veel steun gehad van een ieder die wist dat ik zwanger was.
Voor mij geeft het een goed gevoel om nu gezond met mijn lichaam bezig te zijn als voorbereiding voor een zwangerschap!
De eerste weken vind de celdeling plaats en is het juist erg belangrijk om niet te drinken en te roken. Zo zie ik het tenminste, je kindje kan dan nog niet 'meedrinken' met je maar toch.
Ik probeer ook een beetje de 1e dag van een ongesteldheid te zien als de 1e dag van een zwangerschap... dus gezond leven. Speelt natuurlijk mee dat ik een miskraam heb gehad. Had toen ook geen alcohol gebruikt o.i.d. maar ik denk dat wanneer dat wel zo geweest zou zijn ik me misschien toch schuldig zou hebben gevoeld.
Iedereen moet dus doen wat jezelf het beste lijkt!
Die smoezen over afvallen en die van antibiotica gaan er vast wel in lijkt mij!!

Suc6. Groetjes Ineke

Inderdaad; het kan nog heel lang duren voordat je zwanger bent, dus gewoon wat alcohol (met mate) dan hoef je ook geen smoezen te verzinnen

Goeie tips! Vooral die van de antibiotica! Super!
Mij bevalt helemaal niet drinken trouwens wel. Na een week zat ik er niet meer mee.
En ik heb gelijk mijn familie en vrienden verteld dat we zwanger wilden worden. Tja. Ik was nogal blij dat  we gingen beginnen.  Maar  huisgenoten en op het werk niets verteld.
Gewoon gezegd dat ik gestopt ben met drinken van alcohol. Niks vreemds aan vermoed ik. Sommige mensen stoppen gewoon met drinken omdat ze geen zin meer hebben in drank ten slotte, toch? Ik ben wel weer begonnen met het eten van vlees (biologisch).   Dat zou sws meer zijn opgevallen dan niet meer drinken maar daar denkt niemand iets bij. Was al meer dan tien jaar vegetarier.

Mijn vriend heeft zich  aangeboden om volgend jaar met een theatervoorstelling naar duitsland te gaan. Stel je voor dat ik dan moet bevallen!

Terug
Bovenaan