Smullen

Wat eten jullie kinderen al veel zeg. Zover zijn wij nog niet. Ivm met de buikkrampjes zijn we laat begonnen met het geven van een fruithapje. Dat gaat nu erg goed, dus misschien binnen kort maar eens beginnen met een groentehap 's avonds.

Sylvan (nu 5 maand) krijgt sinds zaterdag een fruithapje. Hij krijgt nu nog 4 flessen van 210 ml per dag. 's Ochtends rond 7 uur krijgt hij de eerste fles. Dan tegen 11 uur een fruithapje, om 12 uur een fles, om 16.30uur een fles en dan om 21 uur een papfles.
Alles gaat op en als de fles leeg is zet hij het op een brullen.

Wow.. ik ga pas met 6 maanden beginnen met al die hapjes! Borstvoeding is genoeg voor die eerste paar maanden en Aqua vindt het prima zo. Ze groeit goed en is nog nooit ziek geweest.

Ik vind haar elke ochtend om 8u klaarwakker (en sabbelend op Nijntje) in haar bedje. Als ik dan goeiemorgen zeg, kijkt ze mij met lachende ogen aan en strekt ze beide armpjes uit.. mijn dag kan niet beter beginnen!! Dan krijgt ze een beetje borstvoeding en valt naast mij weer in slaap. Als ze rond 9u weer wakker wordt, krijgt ze een volle voeding waarop we er soms op uit trekken en anders saampjes spelen tot haar middagdutje. Meestal voed ik haar weer rond 13u, rond 17u, rond 21u en met een klein beetje melk voor 23u stuur ik haar weer terug naar dromenland.. :)

Aquafina slaapt al sinds een paar maanden door, maar wordt de laaste tijd weleens wakker, dus ik ga volgende week beginnen met een avondpapje en dan ook eerder naar bed. Dan met 6 maanden komen de fruit- en groentehapjes!! Ik ga een "Béaba Babycook" bestellen om alles zelf te stomen en pureren. Ik heb er zo'n zin in!! Met z'n tweetjes voor de computer op Skype, zodat papa er ook een beetje bij kan zijn..

Wij geven 's ochtends tussen 7 en half 8 een bord pap, dan om 11.00 een fles (180 cc), om 13.00 fruit, om 3 uur fles, om 5 uur/half 6 groente en dan nog om 8 uur 1 fles. Tussendoor krijgt ze af en toe een paar slokjes diksap.
De melk begint Viviënne nu wel zat te worden. Die drinkt ze ook niet helemaal op.

Brent nu 23 weken (net als de weeknummers van de kalender: ideaal;)
krijgt 4 flessen van 180+6 (6-11-15-19) Dan rond 10.00 fruit hap (halve peer/banaan/appel of 1/4 mango) en rond 18.00 groente hap. (zelf klaargemaakt met de babycook, ook ideaal ;)
Vind ik voorlopig voldoende, hij slaapt al maanden door en heb niet het idee dat hij in plaats van de laatste fles melk, pap zou moeten hebben...

Terug
Bovenaan