Snacks/ eten tijdens bevalling, musthaves?!?

Ik wilde wel eten maar dat leek de vk niks. Ze waren bang dat ik zou gaan kotsen, had continu weeen. Heb eig vooral heel veel water gedronken maar dat kreeg k gewoon van het zh. Na de bevalling vroeg me vent waar k zin in had en heeftie wat te snacken gebracht. (Moest nachtje blijven)
Mn man dronk vooral water en we hadden flesje Sinas meegenonen en wat zoutigs voor hem. Maar aangezien mn bevalling best heftig was, was eten voor me man ook geen 1e prioriteit.. hij heeft niet veel op.
Bij de 1e was ik thuis dus dat was makkelijk.. maar bij de 1e heb ik zelf volgens mij zelfs niks gedronken...

Ik vraag me echt af hoeveel vrouwen er eten tijdens hun bevalling. Ik heb 12 uur lang niks gegeten of gedronken ik zat volop in de weeën en moest steeds overgeven. Ik had wel van alles meegenomen maar helaas.. 

Hier precies zo. Bij de eerste heb ik tijdens de rustigere momenten een stroopwafel vastgehouden. Ik heb er geen hap van genomen. Toen ik een ruggenprik had gekregen kreeg ik warm eten van het ziekenhuis aangeboden. Ik mocht niet teveel ervan eten, dus het meeste ging naar mijn man. Ik heb geloof ik het eten nog geen half uur binnengehouden. 
Bij de tweede dacht ik slim te zijn. Ik had 2 flesjes drinkvoeding meegenomen (ik ben diëtist, dus heb daar makkelijk toegang toe), lekker makkelijk wat energie naar binnen. Die zijn onaangebroken weer mee naar huis gegaan. 
Ik eet dus niet (of had dat niet moeten doen). Ik beval ook niet snel, beide kinderen langer dan 24 uur. Dat niet eten trok ik eigenlijk prima. Geen honger ervaren. Na de bevalling kreeg ik trouwens beschuit met muisjes van het ziekenhuis en daarna de gewone maaltijdrondes. Man mocht tegen bijbetaling ook warm mee eten. 
Voor je man is misschien wat te snacken wel fijn en een flesje drinken. 

Mijn bevalling duurde 19 uur en al die tijd niks kunnen eten haha... maarrr ik had bananen, druivensuiker en sultana's mee. Na de bevalling kreeg ik drinken en boterhammen van het ziekenhuis maar dat was niet genoeg om de enorme honger die ik ineens kreeg te stillen ;) Heb dus alle proviant ná de bevalling opgegeten. 
Verder zou ik vooral dingen die niet te veel ruiken en herrie maken meenemen. Dat zou ik echt heel slecht hebben getrokken tijdens de bevalling. 

Ik kon echt niet eten tijdens de bevalling. Maar aangezien die heeeeel lang duurde had ik echt wel energie nodig. Voor mij dus alleen maar vloeibare energie. Voor aanstaande bevalling liggen de Breakers enzo klaar. Kauwen is niet aan mij besteed tijdens een bevalling ? 

Eten tijdens mijn bevalling? Euhhh nope dankje! ?
Bij de eerste had ik een vergiftiging en was ik erg beroerd. Na het breken van de vliezen kreeg ik een weeenstorm en ik heb 3 uur moeten persen. In al die 8 uren heb ik niks gedronken of gegeten. Ziekenhuis gaf vocht via het infuus. 
De tweede lag na het breken van de vliezen binnen 45 min op mijn buik. Dus geen tijd gehad om aan eten te denken.
Ik was bij beide bevallingen het begin ook echt kotsmisselijk en hing boven een kotszakje. 
Mijn man heeft granenrepen gegeten, 2 verpakkingen in de tas. Ook pas na de bevalling weer wat echts. Zowel thuis als in het ziekenhuis is de supermarkt om de hoek. In het ziekenhuis kon hij ook wel een broodje oid beneden halen. Maar niet gedaan dus. Alles na afloop hebben we gewoon toen even gehaald. We moesten beide keren een paar nachten blijven, dus dan haal je toch wel spullen bij.

Ik had van die rijstwafels met een chocoladelaagje, zakjes mini snack-a-jacks mee én dextro. Dacht altijd handig en makkelijk.

Mijn bevalling duurde in totaal 19 uur, maar ik heb echt niets kunnen eten..
Tijdens de bevalling was ik in het begin ontzettend misselijk, moest opgegeven moment overgeven tijdens de weeën.
Uiteindelijk 2 dextro’s gegeten en verder vooral veel water en limonade gedronken tussendoor.
Mijn vriend heeft de rijstwafels gegeten, maar kreeg van de verpleegkundige ook heel lief wat boterhammen gebracht in de nacht.

Na de bevalling natuurlijk lopen schansen als een beer. ? Gelukkig werd er een lekker toetje gemaakt door de verpleegkundige en kregen we broodjes. Tevens werd sushi geleverd (blijer kon je mij niet maken?) door mn zusje toen we nog een nachtje moesten blijven ter observatie.

Altijd goed om makkelijke dingen mee te nemen, of jij het daadwerkelijk wil, geen idee, maar je vriend wellicht wel! ?

Terug
Bovenaan