snapt iemand dit???

Nou, ik begrijp er helemaal niks van..
Ik bracht onze kleine meid om 19.30 naar bed. Ze was helemaal vrolijk, boven ook aan het dollen en zo. Tanden gepoetst, pyama aan, slaapzak aan. Ik loop naar haar bed, begint ze helemaal overstuur te gillen en krijsen 'nee bed, nee bed!!!!'.
Ik dacht, het is wel goed met je, het is een mooie tijd om te gaan slapen dus ik geef haar een kus doe de lamp uit en ga naar beneden.
Nou, ze heeft echt een half uur heel hard liggen huilen en schreeuwen, kon het niet meer aanhoren en heb haar toch maar weer opgehaald. Beneden zit ze bij mij ook schoot en wordt ze langzaam weer rustig en vrolijk. Ik geef haar een beetje drinken en een halve soepstengel. Na 10 minuten zegt ze; Silke naar bed??? Dus ik vraag voor de zekerheid 'wil Silke slapen?' zegt ze heel blij JA!!
Dus ik breng haar naar boven, leg haar in bed doe de lamp uit en ze gaat braaf slapen...
Wat zijn dit nou voor rare streken???

Groetjes,

Rare streken tja hier thuis ook, afgelopen week midden in de nacht ook 2 keer zo iets, de eerste keer werd Nick krijsend wakker en wilde niet meer slapen ik denk dat hij toen iets had gedroomd wat kan natuurlijk een paar nachten later was het gekker.

Hij begon midden in de nacht te zingen zijn hele repertoire alle eendjes , klein klein kleutertje slaap kindje slaap , maar slapen ho maar steeds als ik weg wilde gaan ging hij krijsen en ook naar een uurtje wilde hij wel gaan slapen .

Ik merk bij Nick wel dat als hij druk geweest is hij meoilijker in slaap komt, hier eenheel rustig ritueel voor het slapen gaan.,

Hopelijk is het eenmalig voor je en blijft ze vanacht verder lekker slapen.

Groetjes

Hoi,

Komt hier ook wel eens voor, nu net nog, ineens huilend mama roepen, nu ging hij na een slokje water meteen slapen, maar soms is hij zo overstuur dat ik hem even meeneem naar beneden!
Heb het bij de oudste 2 ook wel meegemaakt, zowel met naar bed brengen als snachts.
Hoort er naar mijn idee bij!
Succes ermee.

Gr MJ

Hoi,

Ik denk ook dat het juist met haar vrolijke bui en het dollen te maken had. Bij Norah hebben we ook een héél rustig bedritueel van ten minste een kwartier, anders ligt ze nog een uur te praten, zingen en roepen in bed (huilen hebben we nog niet meegemaakt). En elke dag alles dezelfde volgorde, ik zing ook steeds hetzelfde slaapliedje voor haar als ze eenmaal in bed ligt. We lezen wel elke dag een ander boekje voor, anders worden we er zelf een beetje simpel van, haha.

Dat ze midden in de nacht huilend wakker wordt, maken we hier wel eens mee. Ik denk dat dat een droom ofzo is, want dan staat ze met haar ogen nog half dicht te huilen in bed en komt ze ondanks het gekrijs toch een beetje suffig over.

Ach ja, en zo probeer ik maar elke keer een logische verklaring te verzinnen voor het onlogische peutergedrag!

Groetjes,
Jamie

Hoi,

Ik denk ook dat het juist met haar vrolijke bui en het dollen te maken had. Bij Norah hebben we ook een héél rustig bedritueel van ten minste een kwartier, anders ligt ze nog een uur te praten, zingen en roepen in bed (huilen hebben we nog niet meegemaakt). En elke dag alles dezelfde volgorde, ik zing ook steeds hetzelfde slaapliedje voor haar als ze eenmaal in bed ligt. We lezen wel elke dag een ander boekje voor, anders worden we er zelf een beetje simpel van, haha.

Dat ze midden in de nacht huilend wakker wordt, maken we hier wel eens mee. Ik denk dat dat een droom ofzo is, want dan staat ze met haar ogen nog half dicht te huilen in bed en komt ze ondanks het gekrijs toch een beetje suffig over.

Ach ja, en zo probeer ik maar elke keer een logische verklaring te verzinnen voor het onlogische peutergedrag!

Groetjes,
Jamie

hoihoi

snappen doe ik het niet, herkennen wel
karlijn heeft ook van die rare fratsen

ik denk dat het uitproberen is tot hoever ze kunnen gaan

ik laat haar ook eerst ff schreeuwen krijssen brullen maar langer dan 10 min houd ik het niet vol en als ik dan naar boven ga om haar te pakken is ze meteen stil gaat ze kwebbelen en lachen
ondeugd
en dan na een kwartiertje tot half uurtje geeft ze zelf aan dat ze naar bed wilt

liefs maurilla

hoihoi

snappen doe ik het niet, herkennen wel
karlijn heeft ook van die rare fratsen

ik denk dat het uitproberen is tot hoever ze kunnen gaan

ik laat haar ook eerst ff schreeuwen krijssen brullen maar langer dan 10 min houd ik het niet vol en als ik dan naar boven ga om haar te pakken is ze meteen stil gaat ze kwebbelen en lachen
ondeugd
en dan na een kwartiertje tot half uurtje geeft ze zelf aan dat ze naar bed wilt

liefs maurilla

Wij hebben ook een heel ritueel, de ene keer gaat het beter dan de andere. Alleen moeten wij wel elke avond dezelfde boekjes voorlezen, die ken ik dus al uit mijn hoofd! De ene keer gaat ze meteen slapen, de andere keer kun je nog twee keer terug met nog een keer drinken, nog een keer de boekjes... Ook wordt ze 's nachts wel eens wakker, dan ook drinken en boekjes en gaat ze meestal wel weer slapen. Of ze dan eng gedroomd heeft of dorst heeft weet ik niet. Ik neem haar nooit weer mee naar beneden want dan is het hek van de dam vrees ik.

Terug
Bovenaan