Snapt iemand mijn verstoorde cyclusmaand?

Ik vraag me af of iemand mijn huidige maand kan begrijpen. Ik houd mijn cyclus bij met temperatuur, LH-testen en lichamelijke signalen. Ik wil het komende half jaar nog liever niet zwanger worden. We gebruiken daarom tussen mijn menstruatie en ovulatie een condoom.
- Op dag 12 was er een kapot gegaan en heb ik daarom een morning afterpil geslikt (levonorgestrel).
- op dag 15 had ik een positieve LH-test
- op dag 18 spotting
- dag 19 (vandaag) ongesteld ?? (Best veel bloed, net als bij normale menstruatie)

Weet iemand hoe dit kan?
 
Laatst bewerkt:
De MAP kan je cyclus echt flink in de war schoppen. Dat je nu al een bloeding hebt, hoort daar ook bij. Kwestie van afwachten.

Ik adviseer je tevens niet zo krampachtig met je cyclus om te gaan. En temperaturen en ovulatietesten en lichamelijke signalen alleen maar zodat je na je eisprong zonder condooms seks te hebben vind ik zwaar overdreven. Gebruik dan gewoon de gehele cyclus condooms. Veel makkelijker en veiliger.
 
En temperaturen en ovulatietesten en lichamelijke signalen alleen maar zodat je na je eisprong zonder condooms seks te hebben vind ik zwaar overdreven. Gebruik dan gewoon de gehele cyclus condooms. Veel makkelijker en veiliger.

Een paar maanden was het ook op het nieuws, dat het aantal ongewenste zwangerschappen enorm toeneemt, doordat jonge vrouwen steeds vaker op temperaturen vertrouwen. In plaats van anticonceptie te gebruiken.
Dit is geen betrouwbare methode.
Het meest betrouwbaar is geheel onthouding.
Daarna volgt toch echt de reguliere anticonceptie. Als je iets tegen hormonen hebt, is er ook een spiraal zonder hormonen. Bespreek de opties vooral ook even met je huisarts.
 
Oke dus conclusie is dat jullie het ook niet weten, dat is prima.
Verder mag ik denk ik zelf weten of ik mijn cyclus bijhoud en hoe interessant ik dat vind. Ik zoek gewoon iemand die al het fijne over de cyclus weet omdat ik dat interessant vind.

Ik heb niks tegen hormonen, ik heb 15 jaar lang de pil geslikt. Na zo'n lange tijd mag je je ook afvragen of het echt nodig is, ivm toename kans op negatieve gevolgen.

Ik weet ook dat temperaturen niet betrouwbaar is, daarom kijk ik ook naar andere dingen.

En als laatste is het niet erg als ik zwanger word, we willen dit jaar gaan proberen voor kinderen.
Dus bedankt voor alle oordelen en een gelukkig Nieuwjaar gewenst;)
 
Ja dat snap ik. Maar zo ver ik weet stelt het je eisprong een paar dagen uit door de FSH- en LH-productie te remmen. Dan begrijp ik niet hoe ik nu al ongesteld kan zijn.
De MAP kan bloedverlies veroorzaken, dit staat als het goed is ook in de bijsluiter. Dit is dus niet je echte menstruatie maar een tussentijdse bloeding veroorzaakt door de hormonen.
 
Terug
Bovenaan