Snapt iemand mijn verstoorde cyclusmaand?

Ik vraag me af of iemand mijn huidige maand kan begrijpen. Ik houd mijn cyclus bij met temperatuur, LH-testen en lichamelijke signalen. Ik wil het komende half jaar nog liever niet zwanger worden. We gebruiken daarom tussen mijn menstruatie en ovulatie een condoom.
- Op dag 12 was er een kapot gegaan en heb ik daarom een morning afterpil geslikt (levonorgestrel).
- op dag 15 had ik een positieve LH-test
- op dag 18 spotting
- dag 19 (vandaag) ongesteld ?? (Best veel bloed, net als bij normale menstruatie)

Weet iemand hoe dit kan?
Ik heb bijna het zelfde verhaal! Ik heb laast ook de morning after pil geslikt toen bloed verlies paar dagen later na 4 weken heel korte menstruatie en nu wachten op mijn menstruatie. Ik zou een zwangerschapstest doen als je menstruatie niet komt

Een week later?
Een onttrekkingsbloeding ontstaat door een daling /ontbreken van progesteron. Aangezien de MAP een flinke stoot progesteron in je systeem loslaat is de kans dat er na een paar dagen inderdaad een soort onttrekkingsbloeding ontstaat.
Net als bij een natuurlijke cyclus daar zorgt een dalende progesteron waarde ook voor de start van de menstruatie

Terug
Bovenaan