Snel een vol gevoel?!

Cornelia026

New member
Hallo Dames,

Het verhaaltje: " eten voor 2 " klopt niet bij mij.
Ik heb nu al 2 weken dat als ik savonds wat eet ik na een paar happen al helemaal vol zit. We aten net pannenkoeken, normaal eet ik er een stuk of 6, nu kwam ik niet verder dan ander half. Gisteren zijn we uit eten geweest en nam ik een kindermenu en nog liet ik wat eten staan.

Ik eet wel steeds kleine dingetjes over de dag, beschuitje, appeltje etc. Maar toch baal ik want het avond eten is wel erg belangrijk. Maar ik wil mezelf niet nog misselijker maken dan ik al ben.

Zijn er meer vrouwen die sneller vol zitten dan normaal? En wat doen jullie hieraan?

Groetjes!
 
Hoi,

Ik herken dit wel hoor.

Ik loop al 2 jaar bij een voedingsdeskundige en heb mijn eetpatroon moeten aanpassen en nu ik zwanger ben moet ik iets meer eten dan normaal,maar ik krijg mijn eigen portie niet eens op.
Ik eet door de dag ook mijn fruit en brood wat ik moet.
Ik merk wel als ik om 22:00 nog niet in bed lig dat ik dan honger krijg ik probeer er zo min ongelijk aan toe te geven.

Misschien komt de eetlust nog terug als we iets verder zijn.
Ik ben nu 11 wkn en ben alleen nog maar afgevallen,maar dat was helemaal niet erg,zolang het niet met de kilo's gaat.

Probeer kleine beetjes te eten.
 
Ik herken het ook. Sta ik te koken, heb ik enorme honger, maar zodra ik er aan begin, zit ik na een paar happen vol. Soms probeer ik wel wat meer te eten, want anders heb ik zo snel weer honger.
Ik vind het ook erg lastig, misschien dat het vanzelf over gaat naarmate we verder zijn. Ik ben nu 11 weken 4 dagen.

Succes!
 
Niet abnormaal hoor! Er zijn veel vrouwen die in het eerste trimester of zelfs langer weinig honger hebben en snel vol zitten. En andere vrouwen kunnen niets eten omdat ze misselijk zijn. Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap in eerste instantie bijna 3 kilo afgevallen.
Eten voor 2 is sowieso een fabel, al moet ik zeggen dat ik deze zwangerschap de hele dag door kleine beetjes eet, waardoor ik nu juist meer eet dan normaal. Maar als ik niet eet word ik zoooo misselijk! Ik denk iig niet dat ik zoals bij de vorige ga afvallen :s
Wat je eraan zou kunnen doen? Ik zou gewoon lekker naar m'n lijf luisteren. Vol is vol. Ik zou de ruimte die je hebt alleen wel proberen te besteden aan gezond voedsel.
 
Hier hetzelfde! Honger en dan ga ik koken heerlijk.....en dan paar happen en vol! Ik probeer ook over de gehele dag wat beetjes te eten want als ik net iets te laat eet ben ik gelijk duizelig of misselijk beetje lastig maar ik zorg dat ik steeds wat bij me heb sultana of fruit zodat ik dat nare gevoel niet krijg...Maarja niet veel aan te doen denk k
 
Ik heb iets gevonden: koud eten 's avonds! Gisteren was manlief weg en had ik geen zin om te koken. Er ging vervolgens een heel broodje gezond naar binnen, heerlijk! Dus voor mij 's avonds lekker een broodje of salade. Ik had dat volle gevoel nu helemaal niet, terwijl ik dat met warm eten meteen heb. Misschien dat het daaraan ligt?
 
Hoe verder ik in mijn zwangerschap ben des te minder ik zin heb om te eten. Het enige wat er goed in gaat is fruit en beschuit.
Maar ik probeer 's avonds wel warm te eten maar het lukt gewoon niet. Bij mijn dochtertje had ik het tot 16 weken. Hopelijk duurt het dit keer minder lang...
De tip die secretmom geeft vind ik trouwens een goeie. Ik denk dat ik die ga uitproberen. Broodje gezond klinkt lekker ;)
 
Ik herken het ook. 3 happen en ik zit vol. Bij mij scheelt het ook als ik 's avonds gewoon brood eet, dat gaat makkelijker naar binnen als een warme maaltijd
 
Terug
Bovenaan