snel groeiien van ongeboren baby

Ik ben nu 29 weken. Ik heb een groei echo gehad en daaruit blijkt dat de baby heel hard groeit. Hij heeft nu al een lengte en gewicht van 33 weken. Verloskundige houd alles goed in de gaten en moet over 2 weken weer een groei-echo laten maken.
ik maak me zorgen dan over de bevalling. baby gaat waarschijnlijk 9,5 pond worden en dat is best pittig. Wie maakt dit ook mee of wie heeft dit meegemaakt? ik hoor het graag.

groetjes
V

Ze hebben je vast al op suiker laten prikken?? Want dat kan een oorzaak zijn, zwangerschapsdiabetis. En als het dat niet is: zijn jullie beiden groot en stevig? Het kan ook gewoon erfelijk zijn!
Soms groeien kindjes in een bepaalde periode heel hard, dus het hoeft echt niet te betekenen dat die groei de hele tijd zo door gaat! maar dat je je zorgen maakt snap ik wel....

Ik heb er geen ervaring mee... hopelijk is er hier een moeder die het wel ervaren heeft....

Ps. Ze zeggen dat het niet echt uitmaakt of je kindje zwaarder is bij de bevalling.... maar of dat waar is!???

Hi. Mijn dochter was bij geboorte 4680 gram, dus ook vrij groot. Ik heb nooit groeiecho's gehad, omdat ze nooit verwacht hadden dat ze zo groot zou zijn. Bj 38 weken schatte de vk Eline op zon 3100 gram. Eline is met 38.5 weken geboren.

Bevalling was niet moeilijker dan die van mijn zoon van 3300 gram, eerder makkelijker, bij de oudste ben ik gehecht, bij mijn dochter helemaal niks. Alleen doordat ze zo groot was bleef ze steken, en heeft ze haar sleutelbeen gebroken. Maar gelukkig was dat na een paar dagen weer over.

Wel moet ik deze keer in het ziekenhuis bevallen en houden ze de groei in de gaten.

het is per persoon anders. de een is heel klein gebouwd en de ander niet. de een krijgt met gemak een 9ponder en de ander heeft keizersnede nodig bij 6 pond....

kan je niet aanvragen of je eerder ingeleid wordt als je ukkie idd zo veel blijft groeien? ik zou er wel voor kiezen om in het zkh te bevallen....
als je uk ingedaald is en jij ontsluiting hebt, kunnen ze volgens mij voelen of het past of niet....

succes ermee!!

Onze dochter woog 4160 gram en onze zoon 4330.
Heb daar geen problemen mee gehad.
De vk dacht bij allebei aan een kleintje, omdat ik geen grote buik had en de ligging wat vreemd was.
Wij zijn zelf ook niet groot en zeer slank.
Toch ben ik bij geen van beide geknipt of ingescheurd, helemaal niks...

Nu ben ik zwanger vd derde en willen ze aan het einde vd zwangerschap de grootte in de gaten houden. Ze vinden 4500 gram of meer te veel voor mij en willen dat niet laten gebeuren. Zie er zelf niet zo'n probleem in, maar goed, zij hebben er verstand van.

Succes, groetjes,

Ik had een kleintje 3100 gram en hij zat dus wel vast en moest met allelei medische ingrepen worden geboren. Terwijl ze dachten aan mijn buik te voelen en te zien dat ik een zeer grote zou krijgen.

Ik krijg met 30 weken een groei-echo om te kijken hoe het groeit. Weet eigenlijk niet waarom, vorige keer ook niet gehad.. Maar ik had toen een placenta die 2500 gram was... (oeps) misschien dat ze daarna willen kijken???

Idd zou het aanvragen om evt eerder te bevallen als het te groot wordt. Denk dat de grens 4500 is ofzo zoals bij sophie wordt gezegt.

onze jongste was 4700 gram en nooit geen groeiecho's gehad. Bij de 20 weken echo zat hij al zo op 22/23 weken en de gyn toen had echt zoiets: groeiecho's, suikerprikken etc.

Suikerprikken moest ik toch al aangezien het veel in mijn directe familie voorkomt, maar dat heb ik niet gehad en verder.... verbaasde het mij en de VK helemaal niet.
De oudste 2 waren ook 4545 en 4040 gram... en ik had vanaf het begin al het idee dat deze nog groter zou worden.

Zelf denk ik altijd maar: het hoofd moet als eerste... dat bepaalt vaak hoe 'zwaar' de bevalling is, want het lijf komt in de meeste gevallen er wel achteraan (uitzondering met klemmende schoudertjes daargelaten natuurlijk).

In ons geval waren groeiecho's echt niet aan de orde... had wel zelf al zoiets: bij 41 weken wil ik niet langer meer doorlopen, maar hij kwam spontaan met 40+2 dus ook niet aan de orde geweest.

ik had bij mijn 1ste zoon kleine buik en op de echo lag hij ook een paar weken voor op een gegeven moment,toen kreeg ik ook te horen nou dat wordt geen kleintje.uiteindelijk was mijn zoon maar 48 cm en 2960 gram dus wel echt een kleintje! dit keer bij de 20 weken echo kwamen ze ook weer ermee dat de baby een dikke week voorlag op de groei dus moet ik over paar weekjes ook trg voor een groei echo..ook werdt mijn suiker geprikt maar die was normaal.

Terug
Bovenaan