snel groeiien van ongeboren baby

Ik ben nu 29 weken. Ik heb een groei echo gehad en daaruit blijkt dat de baby heel hard groeit. Hij heeft nu al een lengte en gewicht van 33 weken. Verloskundige houd alles goed in de gaten en moet over 2 weken weer een groei-echo laten maken.
ik maak me zorgen dan over de bevalling. baby gaat waarschijnlijk 9,5 pond worden en dat is best pittig. Wie maakt dit ook mee of wie heeft dit meegemaakt? ik hoor het graag.

groetjes
V

Ze hebben je vast al op suiker laten prikken?? Want dat kan een oorzaak zijn, zwangerschapsdiabetis. En als het dat niet is: zijn jullie beiden groot en stevig? Het kan ook gewoon erfelijk zijn!
Soms groeien kindjes in een bepaalde periode heel hard, dus het hoeft echt niet te betekenen dat die groei de hele tijd zo door gaat! maar dat je je zorgen maakt snap ik wel....

Ik heb er geen ervaring mee... hopelijk is er hier een moeder die het wel ervaren heeft....

Ps. Ze zeggen dat het niet echt uitmaakt of je kindje zwaarder is bij de bevalling.... maar of dat waar is!???

Hi. Mijn dochter was bij geboorte 4680 gram, dus ook vrij groot. Ik heb nooit groeiecho's gehad, omdat ze nooit verwacht hadden dat ze zo groot zou zijn. Bj 38 weken schatte de vk Eline op zon 3100 gram. Eline is met 38.5 weken geboren.

Bevalling was niet moeilijker dan die van mijn zoon van 3300 gram, eerder makkelijker, bij de oudste ben ik gehecht, bij mijn dochter helemaal niks. Alleen doordat ze zo groot was bleef ze steken, en heeft ze haar sleutelbeen gebroken. Maar gelukkig was dat na een paar dagen weer over.

Wel moet ik deze keer in het ziekenhuis bevallen en houden ze de groei in de gaten.

het is per persoon anders. de een is heel klein gebouwd en de ander niet. de een krijgt met gemak een 9ponder en de ander heeft keizersnede nodig bij 6 pond....

kan je niet aanvragen of je eerder ingeleid wordt als je ukkie idd zo veel blijft groeien? ik zou er wel voor kiezen om in het zkh te bevallen....