Snel na 2e kindje kriebels voor 3e

<p><span style="color: #201f1e; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; font-size: 15px;">Hoi!</span></p><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;"> </div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">Ik wil even van me af schrijven, sparren, ervaringen horen of koest gehouden worden. Ik weet het niet precies :)</div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;"> </div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">We hebben 5 maanden geleden ons 2e kindje gekregen. Zwanger raken van de 1e duurde wat langer. Voor de 2e lieten we het dus aan 'het lot' omdat het wel weer even zou kunnen duren. Maar dit keer meteen zwanger nadat ik stopte met borstvoeding. Onze kindjes zitten dus vrij dicht op elkaar, ze schelen anderhalf jaar.</div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">We vinden het superleuk! Soms heel druk, weinig tijd voor jezelf, maar erg blij zo met z'n vieren! We hebben allebei het gevoel dat er ooit wel een derde bij mag komen, als dat ons gegund is :) Als mensen er naar vroegen zei ik wijs 'nou misschien wel, maar eerst maar eens kijken hoe het met 2 bevalt'. Dat denk ik nog steeds wel en mijn verstand zegt ook dat het voor mijn lichaam beter is om wat langer te wachten. </div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;"> </div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">Maarrr, je voelt al aan, er komt een maar.. ;)</div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">Sinds mijn vriend zei dat we het misschien wel snel weer kunnen proberen, kan in niet meer stoppen met daarover denken. </div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">Het lijkt me heel leuk, maar ik weet ook dat onze 2e nog kan veranderen in een nachtbraker. Of misschien wordt het 3e kindje wel een hele slechte slaper. (Kindje 1 sliep het eerste jaar héél slecht en dat was behoorlijk killing)</div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">Ik sta op het punt een carrière switch te maken en vraag me af of het dan wel handig is om snel zwanger te raken. Ik merk ook dat ik een beetje huiverig ben voor wat anderen zullen vinden.</div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;"> </div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">Maar mijn gevoel roept "ja doen!". Leuk dat ze dicht op elkaar zullen zitten en een fijn idee dat we nu volop in de kleine kinderen zitten en straks volop in de wat grotere kinderen waardoor we meer kunnen ondernemen. Zouden we over een paar jaar nog weer een baby krijgen, ben je weer opnieuw beperkt door de vele slaapjes overdag.</div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">Oh en als laatste, je weet natuurlijk nooit of het nog een keer lukt (ben nu bijna 36). Dus als de wens er is, moet je dan wachten?</div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;"> </div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">Nou goed, een warrige boel van gedachten dus :) Ik ben normaal helemaal niet van het leven zo plannen..want dat kan ook helemaal niet naar mijn idee. Toch staat mijn hoofd hierdoor nogal 'aan'.</div><div dir="auto" style="-webkit-font-smoothing: antialiased; margin: 0px; padding: 0px; border: 0px; font-variant-numeric: inherit; font-variant-east-asian: inherit; font-stretch: inherit; font-size: 15px; line-height: inherit; font-family: 'Segoe UI', 'Segoe UI Web (West European)', 'Segoe UI', -apple-system, BlinkMacSystemFont, Roboto, 'Helvetica Neue', sans-serif; vertical-align: baseline; color: #201f1e;">Herkenbaar? Iemand ervaring met 3 kindjes kort op elkaar? Zijn het nog de hormonen van de laatste bevalling die me te enthousiast maken? Ben benieuwd wat jullie denken!</div>
 
Mensen oordelen hoe dan ook. Een aantal voorbeelden:
- ik was 26 toen ik beviel van onze oudste. Mensen vonden mij te jong. Wat velen niet weten is dat ik op mijn 23e al voor het eerst zwanger was, maar dat is misgelopen. Als ik het gesprek aan ga over de ideale leeftijd dan vinden mensen 35 te oud en 20 te jong. Is dan 26 nog steeds te jong?!

- Tussen onze eerste en tweede zit 18 maanden verschil. De een vond dat te kort, de ander normaal en weer iemand lang. Tja, wat is dan juist?

- onze derde is het grootste cadeau wat we konden krijgen en 11 maanden jonger dan de middelste. Mensen roepen dat het te snel is. Maar ja, helemaal plannen kan nooit.

Ik krijg regelmatig de vraag of ik het druk heb. Natuurlijk is het druk! De kids zijn 2, 1 en 4 maanden. Maar ik zou niets liever willen? zij zijn mijn wereld en over een jaar kunnen we er als gezin makkelijk op uit.
Mensen kijken ons na als we een rondje door de stad lopen. Ik ben immers een jonge mama met 3 hele jonge kinderen en een dubbele kinderwagen. Maar dat moeten ze maar doen. Ik ben trots op deze mensjes en op mijn lichaam dat het allemaal maar ‘even’ gedaan heeft.

Volg je gevoel! Je maakt keuzes voor jou gezin en niet voor een buitenstaander die altijd oordeelt??‍♀️
 
Ik ben gisteren bevallen duurde 3,5 uur vanaf begin ik denk wat leuk weer 3 de sou ik willen maar de bevalling hhqhaha ik ga lekker genieten nu van ons dochtertje en onze oudste zoon en zie het wel
 
Onze oudste is bijna 3 jaar. Zwangerschap was met compilaties dus ook advies gekregen egt jaar te wachten maar nu wordt de jongste ook al bijna 1. Ze schelen dus 2 jaar en 3 weken. Voor me gevoel wel te lang maar toch met advies gewacht toen. Nu zwanger van de 3e. 12 weken inmiddels. Dus de 2e en de 3e schelen zo maar 1.5 jaar. Ik heb heerlijke kinderen. Slapen vanaf begin hele nachten door. Bij beide kinderen op de hand te tellen hoevaak ze snachts een x komen door night terrros. Verlatingsangst. Dat soort dingen. Wij idd ook bewust gekozen om snel te doen zodat je idd niet meer zo afhankelijk ben van middagdutjes en de luiers na jaren. Wel heel druk zo de eerste 4 jaar maar goed dat hoort er nu eenmaal bij.
 
Je moet doen wat goed voelt voor jullie zelf. Ik ben nu 40.4 weken zwanger van de 3e. De oudste is 2.9 jaar en de 2e 17 maanden.


Deze zwangerschap was niet helemaal gepland, maar we zijn net zo trots en blij als bij de eerste 2! Onze omgeving reageerde helaas helemaal niet zo leuk. Alsof het heel raar of grappig was. Alsof ik zwanger was van een bastaard ofzo. Maar gek genoeg vindt bijna iedereen het nu juist leuk... Mensen hebben altijd wel een mening. Dat maakte me eerst wel verdrietig, maar het kan me nu echt niks schelen wat andere denken.


Je moet er wel overna denken wat het met je lijf gaat doen. Ik heb m'n lijf wel echt wat aangedaan door 3x zo snel zwanger te worden en deze zwangerschap is echt heel zwaar.
 
Ik ben nu 16 weken zwanger van een 3e kindje. Mn andere dochters zijn 4 en 2.5 jaar. Als de baby komt zijn ze 4.5 en bijna 3 jaar.

Leeftijdsverschil tussen de meiden is 21 maanden. Dat vond ik toen echt Leuk maar ook heel pittig. Dus bewust nu iets langer gewacht met de 3e. Ik wilde namelijk echt geen 3 kindjes onder de 4 jaar, maar ook weer geen 4 jaar leeftijdsverschil ertussen!

Nu hadden wij ook echt geen ruimte in huis voor een 3e kindje. We wonen heel klein, hebben maar 2 slaapkamers. De meiden slapen al samen op 1 kamer. We zijn nu flink aan het verbouwen want we hebben geen ruimte voor de baby. Dus dat is ook wel een reden waarom we nu iets langer gewacht hebben. Eerder kon het ook echt niet qua ruimte in huis...

En ik heb niet perse de makkelijkste slapers, de jongste is nog steeds een nachtbraker en doorslapen doen we zelden. Dus ook dat speelt mee :)

Ergens vind ik het ook wel weer fijn dat de oudste nu naar school gaat en de tweede straks 'al' bijna 3 is. Iets meer zelfstandigheid en echt grote zussen.

Maar als jij denkt dat je het aankan, 3 kids onder de 4 jaar? Superleuk en respect! Ga er dan voor!!
 
Terug
Bovenaan