Snel wakker

Beste ouders, ik vraag me af of meer kinderen hier last van hebben mijn bijna 3 jarige dochter gaat rond half 7 met gemak naar bed en valt ook snel in slaap. Echter ze slaapt precies 1.5 uur om standaart 8 uur komt ze weer uit bed en wil dan ook met geen mogelijkheid meer slapen, ze is dan ook echt klaar wakker en wordt rond 11 uur pas echt weer een beetje moe. Onze avonden zijn iedere dag een strijd. Het is al een half jaar geleden dat ik avond een bijv werk kon doen of ontspannen een film kan af kijken ect.

Mijn vraag is dit herkenbaar bij meer ouders? En hoe lossen jullie dit op? Want ik zit ondertussen met me handen in het haar.
 
Hier is een verschil in visie. Wat jij ziet als naar bed gaan voor de nacht, is voor haar het laatste dutje. Dus als het lukt, dutje wat vervroegen.
 
Beste ouders, ik vraag me af of meer kinderen hier last van hebben mijn bijna 3 jarige dochter gaat rond half 7 met gemak naar bed en valt ook snel in slaap. Echter ze slaapt precies 1.5 uur om standaart 8 uur komt ze weer uit bed en wil dan ook met geen mogelijkheid meer slapen, ze is dan ook echt klaar wakker en wordt rond 11 uur pas echt weer een beetje moe. Onze avonden zijn iedere dag een strijd. Het is al een half jaar geleden dat ik avond een bijv werk kon doen of ontspannen een film kan af kijken ect.

Mijn vraag is dit herkenbaar bij meer ouders? En hoe lossen jullie dit op? Want ik zit ondertussen met me handen in het haar.
Ik heb een pluszoontje van bijna 5 jaar. Wij hebben zijn bedtijd veranderd van 19u45 naar 20u15. Maar wij zitten jammer genoeg ook nog met hetzelfde probleem na 1u 1,5u word hij weer wakker met de vraag mag ik opstaan. Ondanks dat wij een slaapwekker hebben. Het is een aapje dat zijn oogje dicht houd als hij moet slapen en als het aapje zijn ogen opendoet mag hij opstaan. Dit heeft een lange tijd gewerkt maar sinds een paar maand niet meer. Misschien is dit iets dat bij jullie kan helpen?
 
Terug
Bovenaan