Stomme vraag misschien, maar weet je zeker dat je een miskraam hebt gehad? Ik heb zelf ooit stijgende, dalende en toen weer stijgende hormoonwaardes gehad als gevolg van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik had wel bloedverlies gehad tussendoor, waardoor ik dacht dat ik een miskraam had, maar het hormoon heeft tussendoor nooit op 0 gestaan (geen negatieve test). Er is toen ook even gedacht dat ik misschien de helft van een tweeling verloren had, waardoor de hormoonwaardes daalden maar niet helemaal verdwenen voor ze weer gingen stijgen. Dat hoeft het uiteraard niet te zijn, maargoed, dat is mijn ervaring.
Ik zou eens bellen met je verloskundige, want hoewel snel opnieuw zwanger worden kan, is 2,5 week wel erg snel, zeker om nu ineens een heel duidelijke test te hebben terwijl je dat eerder kennelijk niet had. Niet onmogelijk, maar je kan beter bevestigd hebben dat het goed zit, dan er te laat achter komen dat het misschien toch verkeerd zit. Gewoon even uitleggen wat je verhaal is, en dan kunnen zij vast prima beoordelen of het evt nodig is om een echo te maken om te kijken of je toch niet nog steeds zwanger bent (al dan niet op de juiste plek), of juist te bevestigen dat dit inderdaad een nieuwe zwangerschap is.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid over hoe je zo snel alweer een positieve test kan hebben! Hopelijk is het een goede zwangerschap!