Snel zwanger na miskraam?

Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier! Ik heb 2.5 week geleden helaas een vroege miskraam gehad. De test streepjes waren steeds toen al heeeel licht maar voelde me wel anders. Heeft iemand ervaring met het opnieuw zwanger worden na een miskraam?Heb nu na 2.5 week ineens weer erg pijnlijke borsten, zere onderrug en in de middag een gloeiend gezicht. De test is nu weer positief.Zou het een nieuwe zwangerschap kunnen zijn of zou het nog van de miskraam zijn. (die klachten hierboven waren na de miskraam direct weg)

Heb je direct na je miskraam een negatieve test gehad? Hcg kan enige tijd verhoogd blijven na een miskraam dus het zou kunenn dat dit nog een restje van je miskraam is. Daarnaast is het ook wel erg vlug om in 2,5 week weer een eisprong en innesteling te hebben, zodanig dat je alweer hcg maakt. Maar het is niet onmogelijk

De test die ik gedaan heb na de miskraam was het streepje echt nauwelijks zichtbaar. Streepje gister was ineens heel duidelijk zichtbaar.
Ik deed de test met de verwachting dat er geen streep aanwezig zou zijn zodat ik een beetje rekening kon houden dat ik binnenkort ongesteld ging worden. Daarom lichtelijk verbaasd!

Stomme vraag misschien, maar weet je zeker dat je een miskraam hebt gehad? Ik heb zelf ooit stijgende, dalende en toen weer stijgende hormoonwaardes gehad als gevolg van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ik had wel bloedverlies gehad tussendoor, waardoor ik dacht dat ik een miskraam had, maar het hormoon heeft tussendoor nooit op 0 gestaan (geen negatieve test). Er is toen ook even gedacht dat ik misschien de helft van een tweeling verloren had, waardoor de hormoonwaardes daalden maar niet helemaal verdwenen voor ze weer gingen stijgen. Dat hoeft het uiteraard niet te zijn, maargoed, dat is mijn ervaring.

Ik zou eens bellen met je verloskundige, want hoewel snel opnieuw zwanger worden kan, is 2,5 week wel erg snel, zeker om nu ineens een heel duidelijke test te hebben terwijl je dat eerder kennelijk niet had. Niet onmogelijk, maar je kan beter bevestigd hebben dat het goed zit, dan er te laat achter komen dat het misschien toch verkeerd zit. Gewoon even uitleggen wat je verhaal is, en dan kunnen zij vast prima beoordelen of het evt nodig is om een echo te maken om te kijken of je toch niet nog steeds zwanger bent (al dan niet op de juiste plek), of juist te bevestigen dat dit inderdaad een nieuwe zwangerschap is. 

Hopelijk heb je snel duidelijkheid over hoe je zo snel alweer een positieve test kan hebben! Hopelijk is het een goede zwangerschap!

Hey misschien kun je contact zoeken met je verloskundige ik denk dat alleen een echo over een paar weekjes je meer kan vertellen 

Ja misschien moet ik dat dan maar doen. Ik ben wel bij de huisarts geweest en mijn verhaal uitgelegd. Had veel buikpijn en bloedstolsels en met de volgende verklaring weggestuurd: "een miskraam komt nu eenmaal veel voor"
Verloskundige ben ik nog nooit geweest, wist eerlijk gezegd ook niet dat je vrij vroeg daar al terecht kon

Wie weet heb je dan helemaal geen miskraam gehad  of misschien 1 van de 2 vruchtjes bijv ?
Ik zou even contacten inderdaad 

Wat vervelend zeg! Maar ik zou dan ook denken dat het bloedverlies geen miskraam is geweest. Sommige vrouwen hebben vrij veel bloedverlies tijdens een zwangerschap en ook weleens met stolsels. Een nieuwe zwangerschap lijkt me wat te snel, maar je weet het nooit! Succes in ieder geval! ? ik ben wel benieuwd!

Terug
Bovenaan