Snelle baby

hoi ik heb een dochter van bijna 5 maanden zei is best wel vlot ze heeft van af 4 maand eerste tandje rolt om van rug naar buik en soms trug ze wil nu ook gaan zitten van uit lig houding ze komt dan helemaal omhoog en nu heeft ze ondekt dat via der zei liggen ze nog beter omhoogt komt maar ook kan ze staan als als je haar neer zet blijft ze staan zonder hulp ze kan goed recht zitten als maar moet ik nu de box en bed om laag gaan zetten voor dat ze mijn een verassing bezorgt dat ze ineens zit of zo of zich op trekt aan der box omhoog groetjes carola
 
Hoi hoi,

ik zou het omlaag zetten. Voor je het weet, is het al te laat.
Wel leuk dat alles zo vlot gaat. Maar 1 ding..... En dat is best belangrijk om te weten. Sommige kinderen zijn erg snel, waardoor ze het kruipen overslaan. Maar let daar wel goed op!!!! Daar kruipen heel belangrijk is later voor de motoriek, ook is aangetoond, dat vaak kinderen die vroeger nooit echt gekropen hebben, later dyslexie blijken te hebben.
Met kruipen trainen ze hun linker en rechter hersenhelft.

Gr CJ
 
Dan zou ik ook dat ook moeten hebben... en ik heb 't toch echt niet.
Je hebt nu eenmaal kruipertjes, kontenschuivers, tijgers en lopertjes... niets mis mee... zolang ze het op eigen kracht doen.. no probs!

Groetjes Debby
 
quote: cj reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-09-2007 18:53:58'));

Hoi hoi,

ik zou het omlaag zetten. Voor je het weet, is het al te laat.
Wel leuk dat alles zo vlot gaat. Maar 1 ding..... En dat is best belangrijk om te weten. Sommige kinderen zijn erg snel, waardoor ze het kruipen overslaan. Maar let daar wel goed op!!!! Daar kruipen heel belangrijk is later voor de motoriek, ook is aangetoond, dat vaak kinderen die vroeger nooit echt gekropen hebben, later dyslexie blijken te hebben.
Met kruipen trainen ze hun linker en rechter hersenhelft.

Gr CJ



Dyslexie is een waarschijnlijk een erfelijk probleem. Dyslexie en het kruipen zit in hetzelfde hersengedeelte, dus mensen met dyslexie hebben vaak niet gekropen vroeger. Dit komt dus niet doordat ze niet hebben gekropen, maar doordat een bepaald gedeelte in de hersenen niet voldoende is ontwikkeld.
Mensen met dyslexie hebben dus vaak niet gekropen, maar kinderen die niet kruipen, zijn niet automatisch dyslectisch.
Er zijn heel veel kinderen die het kruipen gewoon overslaan.
Sil
 
hoi jah ik moet idd alles omlaag gaan zetten ze heeft vandaag uit gevonden dat ze via de spijlen van de box omhoog een stuk kan komen   dus alles naar beneden   als ze om de buik ligt komt ze wel een beetjes voor uit en ze doet soms der knienen onder de buik proberen te krijgen   maar over dat kruipen weet ik niej ik weet wel dat het belangrijks is jah zou dat ze leren hun rechter arm met hun linker been leren teglijk bewegen of zo iets maar me broer zijn kindje liep met 10 maanden en heeft nooit gekropen en daar is niks aan te zien leert ook goed en zo   maar   bedankt ineider gevallen en ps een snelle baby is niej altijd leuk dan worden ze zo snel groot   dat echte baby zijn vind ik juist heel leuk hahaha
 
quote: cj reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('02-09-2007 18:53:58'));

Hoi hoi,

ik zou het omlaag zetten. Voor je het weet, is het al te laat.
Wel leuk dat alles zo vlot gaat. Maar 1 ding..... En dat is best belangrijk om te weten. Sommige kinderen zijn erg snel, waardoor ze het kruipen overslaan. Maar let daar wel goed op!!!! Daar kruipen heel belangrijk is later voor de motoriek, ook is aangetoond, dat vaak kinderen die vroeger nooit echt gekropen hebben, later dyslexie blijken te hebben.
Met kruipen trainen ze hun linker en rechter hersenhelft.

Gr CJ


Ik heb ook nooit gekropen en behalve dat ik heel erg blonT ben is er volgens mij niet echt iets mis met me.. hihi




 
Hallo,

Ik snap wat je bedoeld je bent inderdaad heel trots maar dat kleine is er gauw af een baby hebt je eigenlijk bijna niet mijn dochter was ook zo
Die zat  met  4,5 maand en iedere maand   ging het een stapje verder en met 9 maanden liep ze nu is ze 1,5 jaar en heel bijdehand traphekjes hebben geen zin want ze klimt er over heen een hoop mensen vragen ook of ze een jaar of 2 of 2,5 is en daarom als ik terug kijkt heb ik niet echt een babytje gehad maar ben wel super trots op haar  
 
Terug
Bovenaan