Snelle bevalling met rugweeën

Hoi dames,

Misschien, willen jullie het er allemaal al helemaal niet meer over hebben. En ik ken hele nare bevallingsverhalen. Maar wat ik toch heel erg tegen vind vallen. Als iedereen tegen je zegt: 4 uur dat is lekker snel. Terwijl ik nog liever de bevalling van mijn eerste zoontje over doe (10 uur). De gevolgen van de tweede bevalling waren niet zo erg als de eerste.
Maar het ging zo snel, dat ik me nergens op voor kon bereiden. En dan die rugweeën, ik zat tegen het plafon. Ik geloof dat ik ook niet eens wilde persen, totdat ik toch echt op mijn kop kreeg en moest persen.

Nog meer dames ervaring mee.

Gr. Mij

p.s.
Ik wil echt niks af doen aan de dames die uren en uren bezig zijn. Alleen zo voelde het voor mij...

Hoi,

ik heb ook een snelle bevalling gehad en hoewel ik het niet als vervelend heb ervaren kan ik wel begrijpen hoe je je voelt. Klein voordeel voor mij is dat ik geen ervaring ermee had, dus ik had geen idee hoe het zou gaan. Toen mijn bevalling zich echt doorzette was ik in drie uur klaar waarvan een half uur persweeen ophouden omdat mijn man me eerst niet geloofde dat het toch echt persweeen waren en een uur persen. In anderhalf uur tijd ging ik dus van 3 cm naar volledige ontsluiting. Die weeenstorm was niet erg prettig en had ook niet veel langer moeten duren, want ik was van plan om bij het volgende bezoek van de vk om een ruggeprik te gaan vragen, maar ja, het volgende bezoek was om 12.15-12.30 uur gepland en Laura was er al om 12.10 uur. Gewoon thuis! In eerste instantie heb ik ook gezegd noooooooooit meer! Ik was zo overdonderd door die snelle bevalling dat ik me achteraf veel afgevraagd heb hoe het nou precies is gegaan. Bij stukjes en beetjes is dat weer teruggekomen. Het enige wat ik me na de bevalling goed kon herinneren was hoe boos ik was op de vk, omdat die niets deed, terwijl dat kind er (voor mijn gevoel) maar niet uit kwam .

Maar nu, na bijna 4 maanden zijn de scherpe kantjes er absoluut af en denk ik alweer over een jaar of twee..........

Groetjes Ilona

Hoi hoi,

Ik denk dat iedereen de bevalling op zijn eigen manier beleeft en ook elke bevalling anders is. Je kunt het dus niet vergelijken. Toch kan ik me wel voorstellen dat mensen roepen dat het fijn is om zo snel te bevallen. Zelf heb ik 48 uur ontsluitingsweeën gehad en meer dan een uur persweeën, daarbij tijdens de persweeën mijn heupen ontwricht. Ik zal niet ontkennen dat ik bij sommige verhalen over een (snelle) bevalling ook het idee krijg dat het gemakkelijker was dan mijn bevalling, maar dat zal ik absoluut nooit hardop zeggen. Het is natuurlijk niet zo dat een snelle bevalling gemakkelijker is en pijn ervaart ook iedereen anders. Als ik jou was zou ik gewoon heel adrem antwoorden op zo'n opmerking en duidelijk laten weten dat jouw snelle bevalling ook helemaal geen pretje was.

Trouwens, hoewel ik de eerste week na mijn bevalling dacht 'nooit meer!' is dat gevoel nu alweer helemaal verdwenen. Ik heb er een prachtige dochter voor terug en dat is het allemaal meer dan waard geweest!!

Groetjes,
Dionne

Hee Mij,
Iedereen ervaart een bevalling weer anders. Ik had de bevalling van te voren echt niet onderschat. Maar het viel me toch echt tegen. Ik heb echt gedacht dat kind komt er nooit uit hihihi.
Rug weeen heb ik niet gehad. Of je er nu 4 uur of 24 uur over doet we zijn het er denk ik allemaal over eens dat het geen pretje is!!
Ik had na 12 uur weeen pas 2 cm ontsluiting pffffff weer 4 uur verder pas 4cm en ik zat ondertussen tegen het plafond!!!
Kreeg bij 7 cm persdrang, nou ik denk dat ik alles bij elkaar gegilt heb, ik kreeg ze gewoon niet weg gepuft. Uit eindelijk na 23 uur en 1 uur persen werd Evi geboren. De verloskundige die bij me was, was zelf ook zwanger. Ik kan me nog herinneren dat ik gezegd heb dat ik niet snapte waar ze aan begon hihiihi.
Het was het allemaal waard hoor!!!! Ik heb er een mooi meisje voor gekregen.

groetjes Sonja & Evi

Hoi,

Ook voor mij was het de eerste bevalling en wist ook absoluut niet wat ik ervan kon verwachten, maar achteraf gezien was het voor mij en voor mijn zoon Ryes ook erg heftig. Ik ben ook bevallen binnen 4 uur en had heel heftige rug en beenweeën. Ik ging binnen een half uur van 3 centimeter naar 10 centimeter en had toen ook al persdrang. Ik dacht dat kan niet? Dus de eerste keer dat ik het voelde heb ik niets gezegd, maar de tweede keer wel en het was dus wel zo. Ik kon gaan persen, dit had als gevolg dat het voor mijn zoontje iets te snel ging en dat zijn hartslag constant daalde. Ik zou eigenlijk bevallen in het kraamhotel, maar omdat zijn hartslag constant daalde moesten we met spoed naar het ziekenhuis en moest de verpleger zelfs nog een handje helpen om hem eruit te duwen! De dag erna had ik eigenlijk zo iets van nou, ik heb er eigenlijk weinig mee geleden. Maar een dag of 3/4 erna besefte ik ineens dat het toch allemaal wel heftig is geweest. Het persen vond ik niet zo erg, maar de weeën en de hectiek die er uiteindelijk is ontstaan heeft emotioneel gezien toch wel wat voeten in aarde gehad.

Groetjes,

Jessica

Ik ben best lang bezig geweest met mijn bevalling, ongeveer 22 uur om van goeie weeen naar volldige ontsluiting te komen. Op het moment zelf was het afschuwelijk, vooral om niet te weten hoe lang het nog ging duren (en ik was zoooo moe en wilde zooo graag even slapen). Achteraf gezien zou ik met niemand willen ruilen. Hoewel het lichamelijk zwaar was, kon ik me geestelijk goed voorberdiden op alles en ik heb alleen buikweeen gehad. Het persen ging uiteindelijk gemakkelijk en vlot dus daar had veel geluk mee. Ook het herstel ging supergoed.

Ik kan me heel goed voorstellen dat als alles in 4 uur gebeurd is je totaal overdonderd bent.  Probeer je niet teveel aan te trekken van wat anderen van jouw bevalling denken. Zelf weet je dat je het hartstikke zwaar hebt gehad. Elke bevalling is anders en niemand kan zich indenken hoe die van jou was. Dus opmerkingen als 'oh lekker snel ' en 'dat was een makkie' negeren. Je hoeft je niet te verantwoorden waarom jouw snelle bevalling erg zwaar voor je was!

ps, ik hoor vaker van vrouwen die snel bevallen zijn dat ze het heel erg zwaar vonden

Ik heb twee kinderen, en het waren twee totaal verschillende bevallingen. Bij onze zoon duurde het drie dagen, en bij ons dochtertje ongeveer drie minuten!!!! Floor is op het toilet geboren, ik had al wel weeen, maar ik had bij Tijmen de ervaring dat het allemaal nog eerst veel heftiger moest worden. Je kan dus echt geen bevallingen vergelijken. Ik moet zeggen dat ik qua bevalling toch kies voor een snelle hoor. Al is het herstel na de tijd wel veel zwaarder geweest dan na een lange bevalling, maar dat kan natuurlijk ook bij iedereen verschillen.
groetjes van Ruth

he,

Iedere bevalling is inderdaad anders, maar ik had ook een snelle bevalling
Ik had dinsdags wat last van voorweeën, maar niet dat ik ze weg moest puffen of dat ze me ontzettend zeer deden, heb dus een CTG gehad en er was wel wat weeën aktiviteit ( ene keer om die tien minuten , andere keer om de 7 minuten )op te zien maar niet dat het doorzette, bij inwendig voelen was er ook nog geen ontsluiting dus ikke weer na huis want daar voelde ik me het beste bij. Het hield wel aan, dinsdagnacht niet geslapen en woensdag net zo brak en nog steeds last, 's middags zat ik om de 5 a 6 minuten maar het deed me nog steeds niet echt pijn en hoefde ze ook niet weg te puffen en ik deed nog steeds mijn normale dagelijkse dingen. Woensdagnacht weer niet geslapen en had ik wel om de 5 minuten voorweeën, althans ik nog steeds in de veronderstelling dat het dat was... donderdagmorgen er vroeg uit want mijn vriend moest na zijn werk en ik had toch al niet geslapen, maar toen ik op de bank zat begon het iets heviger te worden, dus besloten wij het ziekenhuis te bellen.. we konden meteen komen, om half negen kwamen we aan bij de hoofdingang..die dichtzat grrrr!!! Ik had ondertussen om de drie minuten hevige weeën ineens dus lopend ( je wilt niet weten hoe dat ging ) na de polikliniek en vanuit daar in een rolstoel na de afdeling verloskunde.. waar we dus rond 8.45 ongeveer waren. Toen ging alles eigenlijk in een flits aan mij voorbij.. ze wilden me aan de CTG bevestigen, ze zei ondertussen al dat ik bezig was, voelde ineens wat knappen ( vruchtwater met bloed ) dus de verloskundige meteen gebeld en hoppa werd meteen na de verloskamer gereden.. Om 9.45 was mijn kleine meid eral.... Dus echt alles is in een flits gegaan..ik bleek al 7,5 cm ontsluiting te hebben bij aankomst en ik had niet eens door dat dat ontsluitingsweeën waren geweest. Ik mocht ook meteen persen want de kleine had zuurstofgebrek..dus achteraf heb ik inderdaad ook even gedacht hoe alles gegaan is... toen danaë op mijn buik lag besefte ik nog niet eens dat ze er al was. Binnen nog geen uur dus, het hechten achteraf duurde nog langer dan de hele bevalling zelf

Ik zou het dus zo weer doen

Liefs sabrien mama van Danaë ( 13 wkn precies vandaag )

Terug
Bovenaan