Snelle bevalling met rugweeën

Hoi,

Wat vervelend dat je achteraf zo'n naar gevoel hebt over je bevalling.
Ik heb ook een supersnelle bevalling gehad en had achteraf juist het gevoel dat ik ontzettende mazzel had. Ik werd 's ochtends wakker met een gek rugpijntje. In de loop van de ochtend merkte ik dat dat rugpijntje steeds terugkwam en dacht ik dat het misschien wel weeën waren. Omdat ik hoopte dat de bevalling begonnen was en wilde dat het door zou zetten, ben ik in een warm bad gaan zitten omdat ik hoopte dat dat zou helpen om het door te laten zetten. Zodra ik zat braken mijn vliezen en kwam mijn slijmprop mee. Toen werden de weeën opeens heel heftig (ook rugweeën). Ik heb de vk gebeld en die kwam 15 minuten later maar  wilde niet toucheren vanwege infectiegevaar en omdat het nog wel even zou duren. Omdat ik zoveel weeën achter elkaar had, heeft ze het toch gedaan.  En wat bleek? Ik had volledige ontsluiting en persweeën. Zij heeft snel alles klaar gezet, ik ben op de baarkuk gaan zitten en na minder dan 3 kwartier persen  is Esther geboren. Eerst lekker ons meisje vastgehouden, toen ben ik zelf gaan douchen en de volgende dag zat ik alweer in mijn spijkerbroek beneden want ik had nergens last meer van...

Op de zwangerschapsgym hoorde ik wel veel verhalen van vrouwen met korte bevallingen die hun bevalling heel zwaar vonden en geestelijk ook niet zo waren voorbereid op de geboorte van hun kindje omdat het zo snel ging allemaal. Maar zelf had ik daar niet zo'n last van. Maar ik denk dat de zwaarte van de bevalling niet te maken heeft met het aantal uren, maar meer met het verloop van de bevalling.

Wat ik heel zwaar vond, was dat ik in een weeënstorm uit bad moest komen, me af moest drogen, het bloed van de vloer wilde dweilen (waar een mens zich druk om kan maken in een weeënstorm...), de vk wilde bellen en manlief moest bellen. Want ik was helemaal alleen thuis! En toen dus met persweeën de deur opendoen voor de vk... Mijn man heeft Esther precies geboren zien worden.

Groetjes,

Eveline

hoi,

volgens mij is elke bevalling gewoon kl*te!!! haha, waarom ze dat toch hebben uitgevonden!!!
en dan nog zonder enige pijnbestrijding terwijl je al een verdoving kan krijgen als ze maar 1 hechting hoeven zetten! serieus volgende keer ga ik in belgie bevallen!! hahaha grapje, ik roep nou na 8 weken nog dat NOOIT meer. ik neem wel een hond ofzo!

maar ja als ik dan naar mijn manneke kijk en me zo blij met hem ben, dan wil ik er nog wel 10! maar ja die bevalling he! moeten ze toch eens iets anders op verzinnen!!!

Anneke

Voor mij is het de eerste, heb dus echt geen referentie en ken ook een heleboel hele vervelende bevallingsverhalen. Die van mij was ook erg snel (4,5 uur) en is zonder complicaties verlopen (mag dus niet klagen), maar ik vond het ook erg heftig hoor!
De eerste wee deed meteen al zoveel pijn dat ik erg bang werd de volgende! Ze kwamen meteen om de 5 minuten en binnen het uur om de minuut en dat is gebleven tot het einde. Ik werd overvallen door het feit dat het zo snel ging, zo anders dan ik me had voorgesteld en dat ik niet erg serieus genomen werd door VK en verpleegkundige (ach, eerste kindje... dat loopt niet zo'n vaart hoor!). Ik was ook blij dat ik dus zo snel ontsluiting heb gekregen, want dat had ik echt niet lang volgehouden! Kreeg bij 8 cm persdrang en dat uur van 8 naar 10 cm was het zwaarste van mijn leven. Ik heb gekreund, geschreeuwd, geroepen... De VK had me nog tot orde willen roepen, maakte een zooitje van mijn ademhaling, maar daar heeft ze (heel slim) van af gezien omdat ik zo opging in mijn bevalling en het vlot ging. Tussen de weeen door lag ik te schudden en trillen in bed van inspanning...
Wat was ik blij dat ik mocht persen!! Dat viel me zo mee en na 20 minuten was Christian geboren.

Iedere bevalling is een heftig verhaal, denk ik, of het nu snel of langzaam is! Zo'n heftig oerkracht. Het is maar goed dat je er zo iets moois voor terugkrijgt, hebben we wel verdiend na dat harde werken, ha, ha!!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (10,5 weken)

bij mij ging het ook vrij snel, om 20.00 braken de vliezen, toen 4 uur niks, om 00.00 uur begonnen de weeen, buik, rug en benen, en binnen een uur al om de 5 a 10 en na 2 uur om de 2 minuten. ik wist niet waar ik het zoeken moest, om 2.15 de vk gebeld, die was er rond 3 uur,toen had ik 5 cm ontsluiting,  om 3.45 lag ik in de ambu, hartslag van de baby was te laag, om 4.15 was ik in het z.h, had ik volledig ontsluiting en om 4.45 was ons mannetje er. voor mijn gevoel was die laatste 2 uur hooguit en half uur ofzo.
ik heb nooit harde buiken of voorweeen gehad, kwam uit het niks, gelijk op volle kracht, maar ik teken er voor.... alleen die blauwe kont achteraf...... flink ingeknipt en gescheurd, want de gyn had haast..... (lars had een hartslag van 70)dus vacuumpomp erbij, dat hakte er in, maar na een week kon ik weer normaal zitten en na 3 weken kon ik al weer fietsen, ik klaag niet....... wilde heel graag thuis bevallen, maar toen ze me wegbrachten vond ik t allemaal prima, ik wilde alleen maar dat hij eruit kwam.....
gelukkig geen last gehad van naweeen, dat schijnt dan weer een nadeel van een snelle bevalling te zijn.

ik ben nog maar een keer bevallen en kan het dus ook niet vergelijken. Maar ik kan je wel zeggen dat ik nog steeds niet over de ervaring heen ben. Ik dacht dat ik het doodging.

Je hoort dan te zeggen dat je kindje het meer dan waard is, maar zo ver ben ik nog niet. Ik vond het afschuwelijk.
Ik weet niet of ik nou een snelle of langzame bevalling heb gehad.

4 nachten weeen die plotsklaps 8 uur 's ochtends ophielden, is op zich wel lang....

de laatste nacht een weeenstorm van 4 uur, waarin ik in het laatste uurtje ontlsoot van 1,5 centimeter naar volledig en dat is op zich wel weer snel. En dat was ook meteen het aller aller ergste deel van de bevalling.

Terug
Bovenaan