Snelle bevallings vraagje

Hallo,

Ik ben erg benieuwd naar de duur van de bevalling. Ik ben nl bij onze dochter bevallen
in 5 uur tijd (vanaf de allereerste wee). Nu ben ik dus 29 wk zwanger van de tweede en
ben dus erg benieuwd wat ik nu verwachten kan.
Ik heb intussen wel met mijn vk er over gehad (bij de eerste zat ik na 2.5 uur met weeen om de 5 minuten, maar het kon nog wel ff duren want het was de eerste zei de vk) over wat ik kon verwachten en die voorspelde dus dat het nog wel eens sneller kon.

Hoe was dat bij jullie?

Hoe snel was het bij de eerste, tweede enz

alvast bedankt

Hoi,

Mijn eerste was er na 3,5 uur. De tweede is gisteren geboren, na 1,5
uur. Ik ben direct begonnen met weeen om de 5 minuten. Dus het kan nog
veel sneller gaan.   Helaas was onze dame 6 weken te vroeg, dus
liggen we nu allebei in het ziekenhuis. Zij in de couveuse, ik op de
kraam.

Groetjes,

Tamara

Bij de 1e heb ik er 6 1/2 uur over gedaan, zonder voorweeen. Bij de 2e heb ik veel last gehad van voorweeen en toen het begon was ik er ook binnen 3 1/2 uur vanaf

Stond om 12.15 nog de boodschappen af te rekenen en om 16.00 was ze er

hoi,

mijn eerste werd geboren na 12 uur. ik begon gelijk met volle weeën om de 5 minuten. ben tussendoor naar het ziekenhuis gegaan vanwege ontlasting in het vruchtwater. eenmaal  in het zh lag de bevalling stil en kwam na een vol uur pas weer op gang. en ik had geen persdrang, dus ik heb mijn zoontje er op eigen kracht uitgeperst wat ook bijna een uur duurde.

mijn tweede werd geboren binnen 5 uur. heb wel veel voorweeën gehad, maar die waren niet pijnlijk. de echte weeën begonnen op hun gemak, maar werden snel steeds heftiger. ze  waren sterker dan bij de eerste bevalling. en weer een uur heeft mijn bevalling stil gelegen tussen door. ik was zwaar teleur gesteld toen de verloskundige na 1,5 uur weeën kwam vertellen dat het nog maar 2 cm was, en ze zei dat het nog lang kon gaan duren. na een uur kwamen de weeën weer vol op gang en toen ging het heel snel. in 2,5 uur zat ik op volledige ontsluiting. en deze keer kreeg ik gelukkig goede persweeën. met een kwartiertje persen was mijn tweede zoon er.

vaak hoor je ook dat tweede bevallingen sneller gaan. overleg met je verloskundige wat je moet doen als je denkt dat je bevalling begonnen is. want ze geven wel aan dat je pas na een uur regelmatige weeën mag bellen, maar als jij jeniet prettig daarbij voelt mag je vast ook wel eerder bellen.

groetjes monique. (moeder van lucas 13-4-2004 en tobias 25-4-2006)

Hoi, mijn eerste bevalling duurde ongeveer 2 uur. Ik maak me daarom ook wel zorgen over deze (2e) bevalling. De vorige keer  was  het een grote weeenstorm en drie keer persen.  De verloskundigen doen allemaal heel relaxed. Dat ben/was ik zeker niet (voor deze tweede bevalling) en heb daarom ook afgesproken met de verloskundige dat ik, zodra ik wat voel, naar het ziekenhuis ga (en ze krijgen me dan zeker niet meer weg ;-)

Zal je zien dat ik deze keer 24 uur lig te persen...

Elsbeth, waarom blijf je niet gewoon thuis? Waarom zou je het risico lopen dat je in de auto in de spits bevalt? Overleg grondig wat je moet doen als je zou bevallen zonder dat de vk er bij is en hoe ze dan toch je huis in kan als je helemaal alleen zou zijn.

hoi

Mijn bevallingen gingen allemaal heel snel. Mijn eerste bevalling duurde 4:30uur

mijn tweede bevalling duurde maar een uurtje ik had hier geen sterke weeen en

ook mijn pers weeen voelde ik bijna niet ook mijn derde bevalling duurde iets langer

dan een uur, ik zou gestript worden maar ik bleek al vijf cm ontsluiting te hebben

Hoi, een terechte vraag van de verloskundige (over waarom ik dan niet thuis beval). Mijn dochter van 2 had hartproblemen na de geboorte  (6 maanden thuis aan de hartmonitor). Alleen al daarom zou ik zelf bij deze baby in het ziekenhuis willen bevallen, maar daarnaast is het ook door de kinderarts aangeraden om de eerst 24/48 uur   in het ziekenhuis te blijven ter controle.

Ik woon in de stad en het ziekenhuis is gelukkig heel dicht bij.

Terug
Bovenaan