Snelle reacties alsjeblieft

Hallo moeders,
Hier een dringende vraag.
Mijn dochter van 18 maanden is de laatse maanden altijd ziek.

Ze heeft 7 weken geleden de waterpokken gekregen en is daar erg ziek van geweest, 2 weken lang was er geen land mee te bezeilen.
ze is toen 2 dagen 'beter' geweest en toen kreeg ze een darm-infectie.
Toen ze daar weer van beter was is ze nog steeds aan het kwakkelen, ze heeft nu sinds een week dat ze aan de diarree is en steeds moet overgeven.
volgens de ha moet ze naar een dietist maar dat is alleen voor de diarree, misschien dat ze iets verkeerds eet 'ineens'.
Het overgeven kan hij niet plaatsen dus moet er maar vanuit gaan dat het vanzelf weer over gaat....

ik heb dus zelf al een poosje het idee dat er meer aan de hand is.
ik snap dat je met die leeftijd weerstand op moet bouwen maar dit is toch niet normaal? toch??
 
Ik weet niet of het normaal is.
Ons zoontje was van 6 tot 10 maanden aan een stuk door verkouden. Toen hebben we op advies van de apotheek homeopathische tabletjes voor de weerstand gegeven. ( Van vsm kind, bij de apotheek weten ze wel welke.) Dat hielp vanaf de eerste dag al.
Ik weet niet of het hierbij ook helpt, maar hij is niet meer ziek geweest.
Succes in elk geval!
Groetjes, mamma.
 
Bah wat vervelend allemaal joh............maar wat ik niet begrijp is ontlasting van je dochtertje niet op kweek gezet?
Vind het standpunt van je ha heel raar eigenlijk hoor, en moet een verklaring zijn voor het overgeven en aanhoudende diarree.
Wat je zou kunnen doen is aandringen om de ontlasting op kweek te laten zetten.
Verder een week lang bij houden wat ze eet, wanneer ze overgeeft en diarree heeft.
En hoe lang er tussen het eten en bijv de diarree/overgeven zit!
Verder als je het niet vertrouwd laat je verwijzen naar de kinderarts.
Sterkte ermee hoop dat het snel over is!

gr louise
 
Ik heb ook een half jaar lopen klungelen met mijn zoontje. Hij is nu 16 mnd oud en uiteindelijk hebben wij een verwijzing gekregen voor de Kinderarts. Ik heb 1 ding geleerd en dat is dat je als moeder het niet mis kan hebben. Als jij het idee/gevoel hebt dat er wat is moet je doorpakken. Misschien iets meer overdrijven bij de HA en gewoon vragen om een verwijsbrief. Laat je niet weg sturen met de dooddoener kindjes zijn nu eenmaal vaak ziek en hij/zij groeit toch goed.

Succes
 
Ik zou er ook achteraan gaan!! het moedergevoel heeft het vaak goed. Mijn meidje was vorig jaar winter ook vaak ziek, ze was constant verkouden en heeft 4x oorontsteking gehad in 3,5 maand tijd. Ze zijn vaak en veel ziek de eerste jaren, maar vind dat wat jij beschrijft toch wel iets waar een ha iets serieuzer mee om mag gaan!! Ik zou er dus echt achteraan gaan meid!!!

Succes!
Liefs ciomama
 
Ook ik zal zeggen: volg je gevoel, je ziet je kind het vaakst en weet wel wanneer het niet klopt. En blijkt het dan toch allemaal wel te kloppen, dan is het de taak van de artsen om je daarvan te overtuigen!
De aanhouder wint, zeg ik maar.
 
Haar ontlasting is vorige maand op de kweek gezet en toen bleek ze een darm-infectie te hebben, na een kuur moest het over zijn, dit was ook inderdaad zo en welgeteld 1 dag is ze beter geweest...

Ik ben bij de ha geweesten hehe naar flink aandringen mocht ik naar de kinderarts.

Kom ik bij de kinderarts,heeft Tess net een goed humeur en de arts vond haar er niet ziek uit zien en was helemaal niet ongerust..
Een kind die hangerig en sloom is, die zijn ziek, Tess niet!

Grrr, verder geen onderzoek dus, we moesten maar eens soja melk gaan proberen..
Daar zijn we dus mee bezig en het lijkt alleen maar erger te worden.

Ze slaapt s'nachts niet meer(wat voor mij ook erg vermoeiend is)
ze is alleen maar aan het overgeven, ze eet helemaal niks meer, ze drinkt een beetje en gisterochtend had ze helemaal paars/blauwe voeten..
Ik heb gister weer naar de ha gebeld en omdat ik me zorgen maak moeten we vanmiddag maar wer komen.

Worden we zeker weer afgescheept met een kuur die 2 weken duurt...

Ik wordt hier zo moedeloos en machteloos van.
Ze heeft altijd pijn en zegt ook huilerig au,au,au
Paars/blauwe voeten
Zere nek
Vlekken op haar lichaam
Hartslag die je niet bij kunt houden
Overgeven
Diarree
Als de 6 uur zijn afgelopen EINDELIJK weer een Zetpil want dan huilt ze niet zo hard.

Dit is toch geen gezond kind nu of ben ik dan echt zo achtelijk en overbezorgd?
 
nee inderdaad, dit klopt niet. schrijf je alles op en neem je het mee naar de huisarts?
sterkte ermee! Vooral volhouden hoor!
 
Terug
Bovenaan