Sneller een buik bij de 2de

Hee,
Ik weet nu sinds donderdag 2 mei dat ik in verwachting ben van ons 2e kindje. Inmiddels nu 6 weken en 2 dagen(volgens de app)
Vandaag ga ik rond bellen voor een 1e afspraak.

Nu gebeurde er vanochtend iets bijzonders:

Mijn dochtertje van 2.5jr en ik zijn klaar met ontbijten net. En zegt uit zichzelf, jij hebt een baby in de buik... En ze wijst naar mijn buik
Ook wel heel schattig... Ik zei heb ik een baby in de buik?
Verder niks op gezegd.

'En weer door'

Ook wel lastig hoe ik daarop moest reageren. We hebben uiteraard nog niks verteld. Maar ik heb al eens vaker gelezen dat kinderen dit kunnen aanvoelen
Wat bijzonder zeg! Ik hoor wel vaker inderdaad dat kinderen het aanvoelen. Heb ook een keer iets gelezen dat vrouwen die volgends mij 33+ weken zwanger zijn, een bepaalt hormoon uitstoten. Waardoor de andere kinderen wat meer naar je toetrekken. Weet niet meer precies hoe of wat hoor;)
 
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie dochter is, maar wij hebben afgelopen maandag ons zoontje van 2 jaar meegenomen naar de afspraak.
Het ging heel goed en het was heel leuk om te zien hoe interessant hij het allemaal vond.
Bij ons duurde het ook niet lang, dus was het voor hem prima vol te houden.
Onze dochter is vooral heel slim. En weet dan ook vrij goed wat er dan speelt. Ze zou het ongetwijfeld ook interessant en leuk vinden. Maar tegelijkertijd denken we ook dat dan daardoor snel door haar verteld gaat worden.
Vind ik persoonlijk ook niet erg. Want na de 1e echo/ afspraak wil ik het ook wel.graag delen met de naaste familie, ouders mijn zusjes enzo :)
 
Ik weet natuurlijk niet hoe jullie dochter is, maar wij hebben afgelopen maandag ons zoontje van 2 jaar meegenomen naar de afspraak.
Het ging heel goed en het was heel leuk om te zien hoe interessant hij het allemaal vond.
Bij ons duurde het ook niet lang, dus was het voor hem prima vol te houden.
Haha dat hadden we met onze zoon ook gedaan toen ik zwanger was van onze oudste dochter.
Hij was toen 2,5 en heeft heel lang geroepen dat de dokter de baby in mama haar buik had gestopt
Dat heeft toch echt mijn man gedaan
 
Hii…
Even een vraagje. Ik ben nu 7 weken zwanger van ons 2de kindje. En nu begin ik toch echt al een buikje te krijgen. Is dit normaal? Hebben meerdere van jullie (bij een 2de) dat je al zo snel een buikje zie?
Ik had dit verwacht, maar mijn buik is exact dezelfde vorm en omvang als bij mijn eerste. Ik draag klein dus sowieso duurde het tot 19 weken voordat mensen echt door hadden dat ik zwanger was. Heb een slank postuur overigens. Dus het hoeft niet altijd zo te zijn! Mijn zwangerschapskwalen waren wel een stuk milder dan bij de eerste, maar ik hoor dat ook vaak andersom.
 
Terug
Bovenaan