Snik snik wie kan mij helpen?!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Mijn vriend en ik proberen zwange te worden. Onlangs had ik erge last van mijn borsten en waren ze als het ware gezwollen.
Alle kenmerken voor een beginnende zwangerschap had ik. Echter 3 a 4 dagen later(overtijd) kreeg ik kramp in mijn buik en begon oik bloed verliezen. De eerste dag was het niet zoveel werd later steeds meer. Dit was 12 november 2006.

2 tot 3 weken later ben ik naar de huisarts gegaan en die zei dat er niks aan de hand was omdat het nog zo klein was en het zou ook een verlate menstruatie zijn, maar ik ben al jaren gewoon om ed 35 dagen, is altijd regelmatig.

Dus schoot ook niks op ik moest wel in een potje plassen om een zwnagerschapstest te doen en die was negatief. Nu is het 1e kerstdag en zijn we al enige tijd verder maar ben ik nog steeds niet ongesteld worden en ben ondertussen al weer twee weken overtijd.

Ben bang dat het niet goed weg is of wat dan ook en dat isk straks onvruchtbaar ben. Wat moet ik doen?! Mijn huisarts doet er niks aan? Sinds enkele dagen heb ik wel wat last van buikkramp maar iks ook nog niet veel. Ben we de hele dag bloedgeil....

Kan iemand mij helpen aub?! Ik zit er heel erg mee!! Misschien is het rutgershuis iets?!

hoi hoi
denk toch dat je huisarts gelijk heeft.mischien heb je wel een miskraam gehad   of was het inderdaad een late ongesteldheid.je hoeft niet bang te zijn dat er iets achter is gebleven want daar was het inderdaad nog te klein voor mocht het een miskraam zijn geweest.maar als je nou alweer twee weken overtijd bent waarom doe je dan geen zwangerschapstest?en als je het helemaal niet vertrouwd ga je toch gewoon weer terug naar de huisarts,daar is hij voor hoor.
wens je heel veel succes.
liefs sil

Dank je wel
Hetliefst ga ik gewoon naar de gynecoloog maar ja krijg geen verwijsbrief van hem...

Hallo,

Het kan een vroege miskraam zijn geweest. Maar dan heb je meestal meteen heel veel bloedverlies en begint het niet rustig. Het is ook zo dat er bij zo'n vroege miskraam niets kan blijven zitten, omdat er niets is om te blijven zitten. De placenta is er nog niet.

Als je nu alweer 2 weken overtijd bent zou ik maar eens een test gaan doen! Want dan zou je wel eens zwanger kunnen zijn.

Verder kan je ongesteldheid later komen doordat je een verkoudheid hebt gehad, je stress hebt (kan ook onbewust), ziek bent geweest enz. enz.
Bij ons heeft het ruim 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was. En ik dacht vaak verschillende symptomen te voelen die bij zwangerschap horen. Maar niets was minder waar, veel symptomen horen ook bij een cyclus. Juist toen ik zwanger bleek te zijn had ik het totaal niet verwacht. Aangezien ik niets aparts had gemerkt aan mijn lijf. Al met al kan je lijf je heel erg voor de gek houden. En zeker als je bezig bent met zwanger worden merk en voel je veel meer aan je lichaam dan anders.

Dus probeer je niet gek te laten maken door je lijf. Dat beïnvloed je cyclus en de kans op zwanger te worden alleen maar negatief!

Groetjes,
mama van Tijs

Dank je wel

Het rare is dat in die periode dat nadat ik zeg maar die late ongesteldheid had, ik later 1,5 week nog klein beetje bloed verloor hetzij oud envers bloed. Zo raar was dat.

Nu heb ik al enkele dagen last van mijn buik maar geen bloed verlies. Wel heb ik anderhalve week geleden buikgriep gehad mar dat lijkt me zo vaag dat daardoor je cyclus langer gaat duren

Hallo Neo,

Ik denk dat we in ongeveer hetzelfde schuitje zitten en ik hoop dat je je gesteund voelt door mijn verhaal...:

28 okt. was mijn laatste "echte" ongesteldheid.
Rond 11/11 hebben mijn vriend en ik flink geklust....
16/11 had ik voor het eerst een "koffiemoment": we waren op visite en ik werd misselijk van de koffiegeur.... Yeeh!!!
24/11 kreeg ik echter een bloeding.. Ongeveer op de dag van mijn NOD...

De bloeding was echter anders dan een ongesteldheidsbloeding: de 1e dag had ik "vers"(rood/ helder) bloed, de 2e en 3e dag donker bloed. En een miniscuul stolseltje.Geen pijn, geen hoofdpijn etc etc.
Normaal bestaat mijn ongesteldheid uit drie dagen pijn, hoofdpijn, humeurigheid, rugpijn (soms) en heeeeel veeel stolsels...

Dag 4 zijn we naar de HA geweest en die had geen ander advies dan: AFWACHTEN...Zo gezegd, zo gedaan.
Een week na de bloeding van 24/11 waren al mijn symptomen, afgezien van moeheid afgenomen.

Nu zou ik ca. 21/12 ongesteld moeten worden, maar.... Niks...
Sinds de bloeding van 24/11 wel temperatuur bijgehouden (niet dat ik daar wijs uit word) en ovulatietesten gedaan. (omdat ik er toch maar vanuit ging dat het een ongesteldheid betrof).
Ovulatietesten allemaal negatief.  

Sinds vorige week dinsdag  gerommel in mijn buik, een soort ongesteldheidspijntje en "witte vloed". En een soort opgeblazen gevoel in buik.
Ik word helemaal gek: snap er niets meer van.

Heb gisterochtend nog een zw.test gedaan: negatief.
Maar dat schijnt in mijn fam. voor te komen en ik heb flink wat gegoogled: er zijn vrouwen die pas in week 20 een positieve zw.test hebben!

De bloeding van 24/11 had een miskraam kunnen zijn, maar net zo goed een innestelingsbloeding.

Op de ene website wordt gemeld dat een innestelingsbloeding "maar" 10 tot 14 dagen na bevruchting voor kan komen, terwijl de andere pagina schrijft over 4 tot 10 weken (echtwaar!!).

Een innestelingsbloeding heeft volgens de een geen vers (rood / helder bloed) en/of buikkrampen. De andere website beweert dat je wel dagen (!!) rood helder bloed kan verliezen en dat er niets aan de hand is.

Wat ik wil zeggen: als je zekerheid wilt, moet je die vragen.

Ik ga morgen vragen om een echo.

Succes en laat me weten hoe het afloopt.
Zal ik ook doen.

Gr. Estelle (Iris)

Hoi estelle,
Bedankt voor je verhaal, komt inderdaad bekend voor. Ruim twee weken geleden ben ik bij de huisarts geweest en die zei dat het allemaal wel meevalt Het is ook net zo'n harry potter.
Graag wil ik een verwijsbrioef voor de gynecoloog maar die krijg ik niet en de testen zijn steeds negatief.

Wordt er inderdaad beetje gek van.

Ben benieuwd wat de echo bij jou brengt. Hou me op de hoogte aub!!

Succes

net toch getest en hij was positieff!!

Sta te trillen op mijn benen!!!

Ga zo nog een test kopen want ik geloof he tgewoon niet!!

Terug
Bovenaan