Snik weer slecht nieuws

vandaag weer voor controle naar het ziekenhuis, mijn ei   was mooi gegroeid en was 20 mm. Eindelijk waren we op het juiste moment voor de samenlevings test en konden we na bijna een half jaar van uitzoeken in het ziekenhuis wanneer de juiste tijd was te horen krijgen dat de uitslag negatief was en er alleen maar dode zaadcellen te vinden waren. Heb ze zelf nog gezien en ze lagen zo stil als wat. Eerst maakte ik nog een grapje omdat hij ze eerst helemaal niet zag, dat ze allemaal al door waren gezwommen. Zucht eerst maak je geen eitjes aan dan kunnen ze niet door je baarmoederslijm heen en nu, ik ben bang voor wat komen gaat. Over drie weken krijg ik een hsg en zien we of er daar misschien ook nog wat fout is. Daarna maken zij een schema met mijn slagings kansen met clomid en gaan we evt verder kijken voor een vorm van insiminatie. Heeft iemand ervaring met dezelfde problemen en wat zijn er voor verdere mogelijkheden hierna. Wordt het dan meteen IUI of zijn er nog andere middelen.

Hoor het graag.
P.s. Ik voel me wel een beetje alleen hier op het forum heb het idee dat ik alleen nog mama peet van de oude garde ken en Pleun. Zucht helaas ben ik dus nog steeds niet zwanger. snik snik zit er ff doorheen.

liefs van Mariska

Hallo Mariska,

Ik kan me voorstellen dat dit een diepe teleurstelling is. Wij zijn ook meer dan drie jaar "bezig"met zwanger worden. En ook mijn baarmoederslijmvlies was niet in orde. Ik heb hiervoor eerst een anti-biotica gekregen, omdat het ook kan zijn dat er een ontsteking is. Toen dit kuurtje niet had geholpen heb ik een tijdje een of andere zoutoplossing vaginaal moeten inbrengen in de hoop dat mijn zuurgraad beter zou zijn. Helaas heeft ook dit niet voor mij geholpen en zijn we daarna gelijk begonnen met iui.
Inmiddels zijn we bezig met de voorbereidingen van onze 2-de ivf poging. Ik hoop   dat je wat hebt aan mijn info en hoop ook echt dat het zover bij jullie niet hoeft te komen....

heel veel sterkte meid!
Liefs indy

Hallo mariska,

Wat een pech weer voor je zeg!
Wat gaat er nu gebeuren?
Moet je nu gewoon afwachten deze maand en dan straks een HSG?
Ik hoop dat het allemaal mee valt en dat IUI voor jullie een uitkomst mag zijn.

Tja... en zo werkt het op een forum waar mensen zwanger willen worden....
De een komt en de ander  gaat. (gelukkig maar)
De meesten van ons hangen hier helaas veel te lang rond. Wij zijn nu anderhalf jaar bezig, maar er zijn er hier die al weer veel langer in die medische molen ronddwalen...
Maar het is natuurlijk wel confronterend als er weer iemand zwanger is, maar gelukkig gun je het hier iedereen van harte!
Ik ben altijd ontzettend blij als iemand hier mag vertellen dat ze zwanger is. Dat geeft mij ook weer moed hoor.
Tuurlijk ben ik er in januari ook ff tussen uit geweest en helaas weer terug moeten komen. Dat was ook heel moeilijk.
Maar ik vind het daarentegen ook weer superfijn om te lezen hoe het met de zwangeren onder ons gaat. Fijn om al die goede verhalen te lezen!!!
Hopelijk mogen wij ook snel een keer goed nieuws vertellen!!!

Hou je taai, Mariska!!!

Ik ga voor je duimen hoor!!!
Liefs,
mama Peet

Hoi Mariska,

Ik kan me voorstellen dat je baalt als een stekker! Het is ook niet niks dat je na zo lang je best te hebben gedaan alleen maar slecht nieuws hebt gekregen. Ik hoop voor je dat IUI evt. de oplossing voor jou zal zijn. Ook ik ga vanaf volgende maand voor het eerst met IUI beginnen, dus wie weet zijn we er straks samen voor het eerst mee bezig! Kop op meid, wij leven allemaal met je mee!

Liefs, Anke

Hoi Mariska,

Balen zeg! Je blijft toch hopen dat het goed is, maar positief bekeken nu ze weten waarom het niet lukt kun je wel verder en wie weet ben je dus dichter bij een wondertje.

Wat zou kunnen, is dat je wel aan de Clomid blijft maar de je IUI zonder hormonen (zoals bijv. Gonal F is) gaat doen. Dan doen ze wel ei metingen en wanneer het ei goed is spuiten ze het zaad naar binnen (soms moet je dan nog wel 36-40 uur ervoor een pregnyl spuit halen).

Bij ons is het onbekend waarom het niet wil lukken en ik wilde niet direkt aan de hormoon behandelingen en heb dus eerst gekozen voor 3 behandelingen zonder hormonen (alleen pregnyl). Viel opzich best mee, het wachten was het meest vervelend.

Heel veel sterkte,

Liefs, Belle

lieve mariska,

wat een naar nieuws heb je te horen gekregen zeg.
en bij jullie blijkt er dus meer aan de hand te zijn dan alleen vijandig slijm.
ik heb ook vijandig slijm vandaar dat we op gingen voor iui.
maar na iui nmr. 4 kwamen ze erachter dat het zaad de xen ervoor,
en bij poging 4 niet zo best was.
er is toen besloten om ons niet door te laten gaan met iui.
dit omdat  de slagingskans nihil was.
we zitten nu in een periode van 2mnd. rust.
dat is ook gelijk de reden dat ik weinig op het forum ben.
het is te confronterend voor me!!
bijna iedereen hier  loopt in het ziekenhuis, of is net zwanger geworden.
en ik ben op dit moment niet sterk genoeg om dat allemaal te lezen,
of om op te reageren....
maar ik leef absoluut mee met iedereen.

wij krijgen eind april een gesprek.
en gaan dan na wat extra testen op voor ivf.
(testen zijn o.a. bloedonderzoek  voor hiv.  en wederom zaad)
als ik jouw zo hoor,
denk ik dat je ws. ook het ivf traject in gaat.

houd hoop meid.
groeten, jana.

bedankt allemaal voor jullie lieve reacties. Ik weet niet zo goed wat de volgende stap is wel weet ik dat ik eerst een hsg krijg en dan nog een maand moet wachten ik ik dan waarschijnlijk weer moet bellen voor een vervolg afspraak. Weet iemand hoe die iui zonder hormomen (behalve bij mij de clomid) werkt en hoe vaak je terug moet komen naar het ziekenhuis voor controle insiminiatie enz. En of er ook een vorm van insiminatie is die je zelf thuis mag toepassen?

thx voor jullie steun en antwoorden.

Mariska

Hoi Mariska,

Wij hadden ook na een samenlevingstest dood zaad. En ik zat al aan de clomid voor mijn eitjes te laten groeien.....Toen bleek dat de zwemmers van mijn mannetje niet goed waren (dus gewoon voor niks die troep in mijn lijf.....)
Eigenlijk ging het daarna allemaal redelijk snel.
Heb geen hsg gehad, zijn gelijk doorverwezen voor ivf. Bleek later icsi te zijn en ben nu vandaag 5 weken zwanger. In het begin zag ik er allemaal tegenop, maar mijn gevoel vond het goed en is eigenlijk allemaal erg meegevallen.
Veel sterkte en succes!!!!! xxx Kop op hoor meis.

Terug
Bovenaan