snoep

oh ja... van de week heeft nathalia toevallig een lolly op.
ze heeft de hele tijd bij mij op schoot gezeten, met haar gezicht naar mij toe omdat ik t wilde zien hihi
hoeft volgende keer ook niet meer, want ook dat doet ze heel erg goed.
wel zal ze van mij altijd moeten blijven zitten met een lolly! of ze nou 2 jaar of 6 jaar is.

liefs

Pffff dotjuh, ben ik niet de enige ontaarde mama hier!!! Hahaha, nee hoor, ik kijk gewoon of iets lukt met eten en als het goed gaat dan krijgt ze het ook.

Tja, ook hier eigenlijk weinig tot geen "echt" snoep.
De tussendoortjes bestaan vooral uit: (liga)koekje, rozijntjes, soms ook een lange vinger (wat ik al niet vaak doe ivm de suiker erop).
Eigenlijk geen speciale reden waarom ze het niet heeft gehad. Zoals een ander ander al zei heeft ze er geen behoefte aan omdat ze niet weet dat het bestaat.
Maar ik kan me voorstellen dat het een ander verhaal is als je al een ouder kindje hebt, die wel snoepjes eet.

Quinten krijgt van mij s`ochtends een koekje( samson en gert, rijstwafels, droog biscuitje) en s`middags een stuk fruit.

Af en toe een snoepje en dat is vaak een spekkie oid.
Absoluut nog geen lollies of het grotere snoep.

Zakje chips alleen in het weekend.

Hallo Reisa
Ik denk dat je toch makkelijker ben wanneer je al er een rond heb lopen.Maar Milton is niet weg van drop enzo dus dat heb ik niet in huis. Wij zijn meer van de chips en koekjes. Shanice is echt een koekjesmonster en milton meer chips hihihi. Shanice vind popcorn ook wel lekker .Je kan er wel opletten zeer zeker. Maar als ik iets lekker eet ga ik mijn kind toch niet op een droge rijstwafel of soepstengel zetten ze mogen ook alles beetje bij beetje proberen. Milton eet nou pindas vanaf dat hij 3 was. Bij een eerste ben je altijd voorzichter dan bij een tweedewant je ben puur aan het aftasten althans ik wel. Ik haal niet altijd alles in huis heb het geld er ook niet voor. Maar yoghidrink krijgen ze 1 keer in de zoveel tijd want anders willen ze geen gewone melk meer .

Indy krijgt ook eigenlijk nooit snoep. Een sleutel zou ik inderdaad wel aandurven, met die kiesjes zou ze dat wel kunnen.
Ik ben geen voorstander van zoete dingen te geven, dan ontwikkelen ze daar toch een voorkeur voor. En aangezien ons mupke niet superdun is en ik behoorlijk zwaar ben, hoop ik dat te kunnen voorkomen bij haar. Wel heel irritant want ik gun haar alles, maar ze eet het liefst de hele dag. Roept zodra ze wakker is koekje of boterham...
En dan kom je in die stomme winkels, en dan vragen ze of ze een spekkie mag... GRRRR!!!
NEE dus. Ik moet echt opletten voor haar. Als ze iets lekkers krijgt is het fruit, een liga, sultana of krentjes. of van die knappeltjes van zonnatura.

Hoi hoi,

Isabelle snoept erg weinig.
Ze krijgt 2x per dag een tussendoortje, de ene keer een koekje of soepstengel oid en de andere keer een stuk fruit of smoothie met wat water.
Soms krijgt ze een tum tummetje of een banaantje, verder is ze gek op kaas (hoe kan het ook anders als geboren alkmaarse ;-))
en dat ziet zij als een snoepje.
Ik zou zelf nog geen winegums geven, ze heeft wel een keer een spekkie gehad (tijdens de high-tea o.a.), maar dat vond ze niet zo.

Liefs Monica

heyhey

ja als ik dit allemaal zo lees ben ik gloof ik wel erg makkelijk.
ik heb zoiets van: nou, waarom geen snoepje?
als ze het kan en mag eten, waarom dan niet.
nee, ik ben niet bang dat ze er "verslaafd" aan wordt.
dat heb je als ouder zijnde zelf in de hand.
maar af en toe een snoepje, of een koekje of een chipje...why not??
nou merk ik wel dat ik met heel veel dingen heel makkelijk ben hoor. laat nathalia behoorlijk vrij.
(tot op zekere hoogte, want nee is nee bij mij)

kaas en konkommer zijn hier ook favoriet, en als fruit, appels, bananen en druiven.

durven jullie dan wel druiven te geven aan je kind???
of zijn jullie bang dat ze daar ook in stikken ofzo

liefs, do

Terug
Bovenaan