Snoepen

Ik eet de laatste tijd erg veel snoep, chocola en ijs ik voel me hier een beetje schuldig door. Nu moet ik me in wk 28 van de zwangerschap op suiker laten testen omdat ik met mijn gewicht iets boven het gemidelde zit. Hebben meer dit gehad.

Groetjes Tooske (20 weken)

En maak a.u.b. niet van die flauwe opmerkingen dat ik Tooske van tv ben en dat ik vreemdga, want dat slaat tuurlijk nergens op.
 
Hoi Tooske,

Het kan inderdaad voorkomen dat je tijdens je zwangerschap een soort suikerziekte ontwikkeld; zwangerschapsdiabetes. Dit komt vaker voor en volgens mij is het niet zo dat je dit krijgt doordat je veel snoept hoor, maar het is gewoon pech, zeg maar.
Bovendien is het trouwens zo dat in de meeste gevallen van zwangerschapsdiabetes dat als je bevallen bent dat je dan ook geen suikerziekte meer hebt. Het is dus tijdelijk. Je wordt alleen in dat geval wel tijdens je zwangerschap nog beter in de gaten gehouden en ik denk dat je ook in het ziekenhuis moet bevallen (maar dat weet ik niet geheel zeker).

Ik zou me tot die tijd nog maar niet al te veel zorgen maken hoor!
groetjes Debbie
 
Ha Tooske,

Ik heb zelf niet zo dat ik snoep, maar ook ik ben getest op suiker omdat ik wel erg hard gegroeid was en nog steeds doe trouwens :)

Ik was in twee weken tijd een paar kilo aangekomen en kindje was ook aan de grote kant.
Ben geprikt op suiker maar die was goed gelukkig.

Ik zelf heb wel even op internet gezocht toen (op google) op zwangerscahpssuiker. Het is nl. nogal veel info. om hier neer te zetten, maar dat zou je eens kunnen doen om te kijken waarom ze prikken en als je het hebt wat ze eraan doen en de eventuele risico's

Heel veel succes ermee!
groetjes Karin
 
Hoi Tooske,
Meestal duid overmatig drinken (dorst), vooral na het eten van zoetigheid, op de aanwezigheid van een hoog suikergehalte. Als je hier idd last van hebt dan zou ik zeker letten op wat je eet. Met name op koolhydraten. Als je dit onbekend klinkt dan ben je waarschijnlijk gewoon wat gegroeid van het snoepen zelf. Oja, ik spreek uit ervaring heb dit nl. in m'n laatste zwangerschap ook gehad. Met een "streng" dieet was het verholpen en na de bevalling geen last meer.
Succes!!
 
Terug
Bovenaan