snoepen

A

Anoniem

Guest
We hebben al wel eens een topic gehad over snoepen maar dat is al wel even geleden. Nu zijn de kinderen groter en ben ik erg benieuwd of en wat jullie kinderen snoepen. Nu helemaal met de aankomende feestdagen zijn er vaak zulke lekkere dingen. Hoe doen jullie dat?

Marissa  mag pepernoten, maar wel een stuk of 5. Verder krijgt ze tussendoor vaak eierkoek of peperkoek (ontbijtkoek). Verder hebben we snoepfruit voor haar, dit zijn kleine stukjes gedroogd fruit zoals rozijnen, abrikoos en ananas. In het weekend mag ze een paar van die staafjes van Nibb-it, ook een stuk of 8. Ze mag van mij nog geen snoep, daar bedoel ik schuimpjes mee of al die haribo snoepjes. Daar vind ik haar echt te klein voor en ik wil het zolang mogelijk uitstellen.

groetjes Linda, mv Marissa 14.5 maand

Hoi,

Jesse krijgt ook geen snoep.Omdat ikk het niet nodig vindt, je kan je kind vanalles aan leren om te eten.
Jesse eet wel af en toe chipjes en koekjes, verder fruit.

Met de feestdagen, mag hij ook gewoon wat lekkers, maar nniet te veel.

groetjes Linda

Hoi hoi,

Onze kinderen krijgen krentjes (de yogurtkrentjes van de hema zijn hier favoriet), ontbijtkoek, kabouter plopkoek of iets dergelijks.
Op zaterdagavond na het badderen krijgen ze wat chips.

liefs miranda

hoi hoi

Ryan krijgt thuis neit echt snoep
soms als er visite is wel chippie's , nibbit tja kan het er moeilijk neerzetten en hij moet eraf blijven vind ik.
maar door de weeks meestal liga, of liga koekjes (vanaf 15mnd)
eierkoek of rozijntjes nu soms pepernootjes

bij opa en oma : spekkie of eierkoek

elke maandag bij mijn zus na de boterham een snoepje meestal een schuimbanaantje
(mijn zus past elke maandag op en haar dochtertje krijgt ook een snoepje na de boterham dus Ryan ook)

Echt veel snoept hij niet, heeft snel genoeg
eierkoek gaat vaak wel op
een liga niet helemaal , spekkie ook niet helemaal en rozijntjes gaat de helft aan de hond haha

groetjes moekje

Mette krijgt geen snoep. Ik vind het grote onzin op deze leeftijd helemaal omdat ze nog geen grotere broer of zus heeft waarvan ze het ziet. Rozijntjes, fruit en een soepstengel vind ze lekker. Snoepen houden we tegen totdat het echt niet anders kan. Als ze groot genoeg is om straks bij kindjes op feestjes ed te gaan en daar snoep krijgt dan ben ik echt niet de mama die zegt nee ze mag niet want dat vind ik zwaar overdreven maar tot die tijd zijn er genoeg gezonde alternatieven.

gr.Ing

Mijn kindje mag overal van proeven! Ik ga echt geen koekje of chocolade zitten eten, terwijl mijn kindje toekijkt. Dat lukt ook gewoon niet hoor.
Ze eet iedere ochtend om 10:00 uur fruit en om 15:00 een droog koekje. Maar als ik een snoepje eet en ze kan het ook snoepen, maar ze altijd proeven. Ik heb er helemaal geen problemen mee. Het is net als met alles in het leven: met mate.

hoi meiden

hier wordt niet gesnoept,
Bram eet alleen fruit en een bakje yoghurt tussendoor, sinds het weekend heeft hij 2x een lange vinger gegeten maar dit wou hij nooit eten
ik heb wel vaker en koekje of liga geprobeerd maar meneer nam 1 hap en trok dan een gezicht en gooide het weg......ook bij de winkel wel eens een schuimbanaantje gekregen maar hij wil hier ook niets van weten.............

liefs ilona

Hoi,
Daniëlle snoept ook niet echt.
Rozijntjes. liga, eierkoek (zag ik laatst op tv dat dat een verstandig tussendoortje is, zelf nooit aan gedacht, vind ze zelf niet te eten!).
Maar ze krijgt geen chips ofzo. Toevallig van de week bij mn schoonmoeder, die gaf dr hamka's, ik had het liever niet maarja ik liet het maar gaan omdat ik niets durfde te zeggen (ik heb niet zo een hele goede band met dr en ze zit tegen het demente aan).
Met Sinterklaasfeest van mn vriend zn werk heeft ze voor het eerst pepernoten gegeten, ik vond het wel eng maar ging goed, uiteindelijk heeft ze er denk ik 4 op ofzo, toen had ze wel weer genoeg.
Verder krijgt ze lekker fruit als tussendoortje, nu vooral manderijntjes,
groetjes van Sonja.

(wel leuk dit topic want ik zat er laatst nog aan te denken)

Terug
Bovenaan