snoepen

Hoi,

Bas snoept meer dan dat Eva deed op zijn leeftijd, maar ik denk dat je daar met een tweede bijna niet aan ontkomt. Maar ik moet zeggen dat er hier in huis eigenlijk helemaal niet zo veel gesnoept wordt. Rozijnen zijn Bas zijn favoriet en ook Eva vindt ze nog steeds erg lekker. Eva krijgt af en toe chocola (smarties ofzo) als Bas dan op is, dan krijgt hij er ook een paar. En hij krijgt van mijn vader vaak een klein snoepje als hij komt. Ben ik het niet zo mee eens, maar het is een gewoonte die zo gegroeid is. 's Middags krijgen ze vaak een koekje bij het drinken.
Dingen als winegums en drop vind ik absoluut nog niet geschikt voor hem en zelfs voor Eva vind ik dat eigenlijk niks.
Verder zijn de soepstengels hier een favoriet tussendoortje (ook van mama).

Zaterdag krijgen ze na het badje een paar chipjes. Soms is Bas zo moe, dat hij dan al op bed ligt, maar vooral voor Eva is het vaste prik!

Nu met sinterklaas eet hij wel eens pepernoten. Hij krijgt ook wel eens een speculaasje, dus een paar pepernoten vind ik geen probleem

Ow ja, Bas heeft nog een gekke tik. Ik eet graag pepermuntjes. Dan wil hij ook graag even aan het pepermuntje likken. Hij krijgt hem niet in zijn mondje natuurlijk, maar een paar likjes vindt hij heerlijk.

Groetjes, Karin

Tara snoept wel.
Of dat mag? Nou ja ..... niet altijd!
Bij mijn moeder krijgt ze vaker iets lekkers (zoets) dan bij ons thuis, maar mijn moeder past fulltime op haar, dus ik heb er niet altijd zicht op.
Ik weet wel dat ze gisteren een halve donut heeft opgegeten, maar mijn vader was thuis en had het gekocht en ze aten allemaal, dus dan vind ik dat ze ook wel mag.
Mijn broertjes geven haar al snoep en mijn man ook, maar ik zeg er wel altijd wat van (dat het minder moet) als ik het zie.
Eigenlijk heeft ze het niet nodig, maar behalve de zoete tussendoortjes, krijgt ze bijv. geen zoet drinken, ze drinkt alleen maar melk en water.
En ik let er wel op en zeg er ook wat van dat ze niet teveel zoetigheid moet krijgen, omdat het slecht is voor haar gebit.
Chips mag ze eten als wij dat eten en koekjes krijgt ze van Dora, Nijntje en Liga.

anouk krijgt s morgens tussendoor fruit,banaan of zo,n fruitcupje.iets anders wil ze niet.
en smiddags een nijntje koekje of biscuitje,en nu wel eens wat pepernoten.
echt snoep nog niet,ja in de supermarkt krijgt ze wel eens zo,n banaanschuimpje.nou dat mag best van mij.

gr petra

Hoi,

Alice snoept ook wel eens, heb er niet zo'n moeite mee eigenlijk. Het is vooral als wij iets lekkers eten dat zij dan ook wat krijgt. Ontkomen we trouwens ook niet aan, als wij een lekker chocolade koekje ofzo eten neemt ze echt geen meelbiscuitje van je aan hoor, zo slim is ze ook wel weer!
Probeer het wel te beperken maar ga er niet moeilijk over doen. Maar ieder voor zich, vind het wel knap als je het nog helemaal niet doet, denk dat ik daar zelf een te grote snoepkont voor ben!

Groetjes Alberdien

Geen van mijn kinderen houden van snoep. Met snoep bedoel ik : echt snoep...beertjes, banaantjes, lolly's, etc.

Ze mogen van mij wel hoor, maar ze willen gewoon niet.

Ik doe ze meer een plezier met een stukje kaas of worst. Ideaal wel.

Wel geef ik ze chips of tuc of nu pepernoten, maar dat vind ik niet onder "snoep" vallen.

Chocola lusten ze alle3 heel graag (van hun mama denk ik) en dat mogen ze wel eens hebben, maar das een feestje als ze dat mogen...

Verder doen we het net zoiets als Linda: een klein bakje chips...
gewoon een paar,het is een tussendoortje, geen maaltijd toch?

ben daar verder niet heel moeilijk in.
x anouk

Bij ons word nagenoeg niet gesnoept. In de zin van die zoete kleefrommel.

Ik vind het niet nodig. Mijn oudste is 7, en die vraagt er ook eigenlijk niet om. Heel af en toe krijgt hij wel een snoepje, maar niet struktureel, zoals bijv. na het eten. Maar ik wil ook niet zon kind die bij een ander compleet losgaat.

Nu is hij meer van de hartige dingen, al zijn die natuurlijk ookniet altijd even gezond. maar je doet hem geen groter plezier dan hapjes neerzetten : toastjes, olijven, kaas en worst.

Doordeweeks eten we gewoon drie maaltijden per dag, en twee tussendoortjes, waarvan minimaal 1 tussendoortje fruit is. Hij krijgt 's ochtends bij het ontbijt ook altijd een stuk fruit.

Chips eten doen we alleen in het weekeind. En dan gewoon een klein bakje.

Ik denk dat het hiermee echt is, goed voorbeeld doet goed volgen. En het is voor mezelf ook goed voor de lijn, want ik kan natuurlijk niet gaan zitten snoepen enzo en de kinderen niet....

Feline eet rozijntjes en soms een lekker koekje of een stukje van een cakeje, maar dat hebben we niet altijd in huis.
Dus rozijntjes zijn haar snoepjes en verder als tussendoortje krijgt ze een koekje per dag en fruit. Verder eigenlijk niks....
En op de creche krijgt ze ook niets anders dat dit.
Mijn man wilde trouwens per se een keer een spekkie geven, vond hij zo leuk. Ze vond het niet eens lekker! hahaa

groetjes Mariska

Terug
Bovenaan