snoepje, stukje worst, broodje

A

Anoniem

Guest
als je boodschappen gaat doen kan je kind helemaal vol gestopt worden met van alles....in elke winkel krijgt hij onderhand wel wat.....ik probeer dan altijd vriendelijk te weigeren....maar vaak levert me dit meewarige blikken op....vana ch wat zielig...dat kindje mag niks....
hoe gaan jullie daar mee om?

Ik heb hier eigenlijk niet zo'n last van.
Ten eerste wordt het hier altijd eerst aan mij gevraagd voordat ze het aanbieden.
En ten tweede heb ik er niet zo'n probleem mee als ze wat krijgt. Als ik vind dat ze wel al genoeg heeft gehad, zeg ik dat ook gewoon.
In een ander zijn ogen doe je het toch nooit goed, dus lekker bij jezelf blijven en als jij het niet nodig vindt, is het prima toch?!
Sil

het zal misschien wel aan mij liggen, maar aan mij en aan Thomas is nog nooit een plakje wordt of snoepje aangeboden. Hij heeft eigenlijk nog nooit snoep op of rekenen we rozijnen ook onder snoep?
Maar ik zou dan als het toch wordt aangeboden daar vooral zelf de leiding in nemen, dus als je het niet wilt dan gewoon "nee" zeggen en als anderen daar geen begrip voor kunnen opbrengen dan zijn ze misschien wel jaloers dat jij wel zo'n sterkte moeder bent die weet wat goed is voor haar kind en zich daar sterkt voor maakt.
In elk geval, trek het je niet aan.

groetjes Ida

Hoi!

met name in de AH wordt het vaak gevraagd bij de vleeswaren. Maar dan wordt aan MIJ gevraagd of Emre een stukje wordt mag. Ik heb tot nu toe altijd gezegd, en dat is ook zo, dat hij dat nog nooit op heeft en dan bedank ik vriendelijk daarvoor. Ik kom nooit bij de bakker, dus waarschijnlijk daarom dat hij nog nooit een stukje brood aangeboden heeft gekregen. Maar als dat vaak zou gebeuren, zou ik het ook in eigen hand houden en poep hebben aan de reacties van anderen!

groetjes
Mie

ze vragen het meestal wel eerst,en dan eigelijk alleen bij de slager,en dat vind hij wel lekker dus ik heb er niet zoveel problemen mee eigelijk!
vond het vroeger altijd wel leuk als ik dat zag bij andere mensen met kinderen en nu sta ik erzelf:)

groetjes nienke

Vanaf welke leeftijd geven jullie je kleintjes een worstje ed??

Groetjes Bianca mv Thijn

Chloë eet het al een poosje. Geen hele plakken worst ofzo, maar af en toe een stukje om op te knabbelen. Ze vindt het heerlijk.
Sil

Vorige week heb ik Efraim een boterham met een plak kalkoenfilet gegeven.
Vond ie echt heerlijk.

Terug
Bovenaan