Sociaal emotionele achterstand

Hoi

Ook onze dochter heeft een jaar langer gekleuterd (augustus kindje) vanwege sociaal nog niet toe zijn aan groep 3. Zij zat nog met duim in der mond teveel om zich heen te kijken en was er gewoon nog niet klaar voor. Zij scoorde alleen maar D op de cito toets en het jaar erop allemaal A. Ze zit nu in groep 4 en doet het ontzettend goed. ik weet zeker dat ze anders in groep 3 had blijven steken en dan is de keuze snel gemaakt. Kinderen moeten al zoveel, dus als het nodig is en kan laat ze dan een jaartje langer spelen en kind zijn is mijn motto.

groetjes
 
Een sociaal emotionele achterstand.(wel een heel zwaar begrip)...zo mogen de juffen dat toch echt niet noemen hoor! (als ik je verhaal lees) dat mogen ze pas zeggen als dat getest is. En dat kan pas echt in groep 3/4 getest worden.
Dat je zoontje nog niet 'rijp' is, sociaal emotioneel gezien voor groep 3, vind ik een betere uitdrukking.
Maar het zo wel een goede keuze kunnen zijn om hem een jaar extra te laten kleuteren. En dat hij vriendjes kwijtraakt, tja, ze maken zo weer nieuwe hoor. Het is even slikken, maar zo gaat het ook in het latere leven. Je kunt je kind niet steeds beschermen, hoewel je dat het liefste wilt doen natuurlijk!
 
Dinsdag is het zover. Dan krijgen we te horen of onze dochter wel of niet naar groep drie zou kunnen.
Om dan de beslissing te nemen is ook wel moeilijk. Al haar vriendinnetjes gaan nu naar groep twee. Aan de andere kant beschikt ze wel over de kennis om door te gaan. Ze is het laatste half jaar wel heel erg veranderd. Ze is nu minder verlegen. Maar hoe is dat als wij als ouders er niet bij zijn.

We wachten het maar even af.
 
Terug
Bovenaan