Sociaal

Hoi ik heb en dochter van 2 jaar en wij weten als papa en mama dat ze niet met andere kinderen speelt ze is ook nog de enigste kind thuis nu horen we van de Peutergroep haar mentor het zelfde verhaal ze doet alles wel goed alleen ze speelt niet met kinderen echt in haar zelf en dat vonden ze eigenlijk wel en probleem waar aan gewekt moet worden is er meer ouders die dit heeft?<br />
 
Ach als ze het verder wel goed doet, is het dan heel erg? Ze is nog zo jong.. samen spelen kunnen ze toch pas als ze wat ouder zijn. Afdwingen lijkt me sowieso erg lastig.. zou me er niet te druk om maken!
 
Misschien kan ze "gekoppeld" worden aan een kindje op de peutergroep die samen spelen makkelijker vindt? Hebben we eens gedaan met een kindje wat heel verlegen was (ik zeg niet dat dit bij jullie zo is want dat weet ik natuurlijk niet ?) dat pakte heel goed uit
 
Naast elkaar spelen is nog vrij normaal hoor op deze leeftijd. Prima als ze haar op een leuke manier willen stimuleren, maar ik zou me er niet te druk om maken. Onze peuter van 2 zit bij kdv ook vaak genoeg in z'n eentje in de zandbak te spelen.
 
Ja idd vader zij ook aan de mentor dit is toch geen probleem ze is nog zo jong wat is hier zo groot probleem dat komt later wel elk kind is wel anders maar blijkbaar bij hun niet
 
Ja zij is ook wel best verlegen maar denk niet dat het daar aan ligt, met oudere mensen maakt ze wel contact en wilt ze aandacht maar kinderen heeft ze gewoon denk nog geen interessen alleen spelen vind ze gewoon leuk
 
Samen spelen komt pas vanaf 3 a 3.5 jaar hoor. Eerder hoeft echt nog niet.

Mijn oudste dochter is nu bijna 3.5 jaar, gaat ook al vanaf 2 jaar naar de peuterspeelzaal. Ze heeft het super goed naar haar zin, nooit gehuild bij afscheid ofzo. Maar pas de laatste 2 maanden hoor ik haar steeds meer over andere kinderen en hoor ik namen voorbij komen. Ze gaat nu zeggen wie haar 'beste vriend' is en welk kindje ze niet zo lief vindt.

Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en het is echt heel normaal dat ze pas rond 3.5 jaar samen gaan spelen. Een enkeling heeft met 2 jaar al een 'soulmate' maar de meesten maken echt pas vriendjes rond 3.5 jaar, en dan nog is zo'n vriendschap echt nog niet veel waard hoor ;) Dus totaal geen zorgen!
 
Terug
Bovenaan