Sociaal

En mijn dochter was/is ook best verlegen. Da t werd ook beter met 3 jaar. Ik stimuleer haar daarin door te zeggen in de speeltuin: ga maar vragen aan dat kindje hoe hij heet en hoe oud hij is. Dat doet ze nu zonder problemen en zo maakt ze nu ook vriendjes in de speeltuin. Door haar dit zelf te laten doen, is ze daardoor erg gegroeid in haar zelfvertrouwen!
 
Fijn om dit te lezen heb ook best effen opgezocht en idd niet elk kind is het zelfde ene speelt heel vroeg en ene heeft het nog niet nodig tot 3 jaar ik ga me nog niet druk maken maar wel en actie om het al vast te leren dankjewel voor je reactie ?
 
Ze maken ook wel vaak foto's op de peuterspeelzaal. Wellicht is het ook mogelijk om het gedrag wat zij opvallend vinden een keer te filmen? Wat gebeurt er eigenlijk met haar als ze in een groep kinderen is? 
Wij hebben 2 kinderen van 3 en 2. Op zich ontzettend leuk natuurlijk maar ik vind wel dat we ze hebben moeten leren om samen te spelen: rustig blijven als je boos wordt, niet afpakken maar lief vragen, zo niet dan moet de 1 leren zeggen nee, en de ander moet daar tegen kunnen dus geduldig leren zijn. Dan pak je nu even iets anders bijvoorbeel of ben ik aan de beurt of nog niet etc. Ook grijp ik in als ze tegelijkertijd hetzelfde willen doen. Ik leg ze rustig uit wat de bedoeling is. Ik geef ook "straf" als het samen spelen niet goed gaat. İedereen mag aan de beurt komen. Zoniet, dan ruim ik de speelgoed even op. Dit oefenen we dagelijks en gaat bij ons steeds beter. 
Als je een kind hebt dat alleen opgroeit, dan kun je misschien oefenen met een neefje/nichtje van dezelfde leeftijd of misschien kinderen van je vriendin? Als je 1 dag per week een speelafspraakje plant, dan kan je aan de slag met het leren spelen, regels aanleren en grenzen. 


Ik vind wel dat je moet luisteren naar de signalen van de ps. Als je hier nu niet al mee begint, dan zal je kind straks tegen meer problemen aanlopen met vriendjes maken op de basisschool. 
 
Hoi dankjewel voor je reactie nee we gaan zeker en actie voor nemen daarom gaan we deze week aan tafel met de mentor van hoe en wat we kunnen doen zo dat ze toch sociaal word en toch met kinderen gaat spelen
 
Terug
Bovenaan