Softdrugs

Hoi Joki,
Tot en met 6 weken eet de kleine uit de dooierzak. Daarna komt er pas een verbinding tot stand dmv de placenta. Vanaf 6 weken eet en ademt hij via jou.
Dus als je er voor die 6 weken achter was is er niks aan de hand. Maar bij twijfel kun je het altyd even navragen bij de verloskundige.
Goed dat je gestopt bent!!!
Gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan het gaat echt heel snel!!!!
Groetjes
 
Ik ben ervaring met softdrugs toen ik net zwanger was en ik wist het niet toen rookte ik af en toe een jointje
maar de dokter heeft mij verteld dat het niet meer kwaad kan dan een sigarettje in het begin

je ziet tegenwoordig veel jonge meiden die zwanger zijn en gewoon door roken met sigaretten en toch krijgen ze gezonde kinderen

Het is wel belangrijk om zo snel mogelijk met alles te stoppen om geen risico te lopen
 
Hallo ik denk niet dat je je eigen echt druk hoeft te maken. Je bent toch gestopt nu j e weet dat je zwanger bent. Ik ken iemand die gebruikte harddrugs echt veel toen ze zwanger was is gestopt met harddrugs maar omdat ze zo verslaafd was mocht ze wel blowen omdat ze anders te veel stress had. Ze rookte twee jointjes perdag. Ze is bevallen van een gezond kind. Het beste is natuurlijk om niks te gebruiken maar aangezien je dat nu toch niet doet. Maar je kan er ook gewoon met je verloskundige over hebben. Zij kan je alles uitleggen. Nou doeiii
 
Hallo Joki,

Toen ik zwanger werd van de eerste, (geheel ongepland en door de pil heen vanwege eenmalig overgeven) dronk ik ook, en rookte ik zowel normaal als jointjes. Ik was, net als jij heeeeeel erg onzeker, en heb geheel open kaart gespeeld met mijn verloskundige.
Volgens haar kan alcohol/nicotine/soft drugs niet echt kwaad in de eerste prille weekjes van de zwangerschap. Zoals zij het mij uitlegde, is je kindje de eerste weken eigenlijk nog maar een klompje cellen dat zichzelf aan het vermenigvuldigen is. Je kindje gebruikt de (miniscule) placenta nog niet, waardoor al die schadelijke stoffen niet (of heel weinig) bij je kindje komen.

Ik heb laatst zelfs een artikel gelezen dat kinderen van ouders die blowden tot vlak voor of heeeeel in het begin van de zwangerschap een vergrootte kans hebben op een hoogbegaafd kindje. Maar dat zou ik maar met een flinke korrel zout nemen.

Kortom, ik zou me niet al te veel zorgen maken, (er uiteraard nu wel vanaf blijven) en vooral al je twijfels met verloskundige bespreken. Ze heeft heus ergere dingen gehoord, en alleen op die manier kan ook een 'deskundige' je een beetje gerust stellen.

Groetjes, M.
 
Voor Anoniem:Spoor jij wel? Als ik het goed begrijp ben je 5 maanden zwanger en rook/blow je nog steeds? Errug dom... Het is echt heel,heel slecht voor je kindje! Maargoed, lekker zelf weten maar niet na de geboorte komen klagen a.u.b. dat je kindje niet gezond blijkt te zijn...
 
Terug
Bovenaan