softijs (gezien bij tros radar)

Bedankt voor de informatie! Maar maak je niet al te druk om alle verhalen want het is inderdaad wel zo dat er veel meer producten zijn waar veel bacterien in voorkomen! Als je daar allemaal rekening mee gaat houden kan je niet veel meer eten. Groetjes!!
 
Ik had tijdens mijn vorige zwangerschap een echte softijsverslaving. Ik at er minimaal 1 elke dag en ik heb inmiddels een kerngezonde dochter. Je moet je ook niet overal druk om maken hoor..
 
ik kan me dat inderdaad wel heel goed voor stellen.ik heb zelf 3 jaar in een cafetaria gewerkt,en dat ijs zit er soms wel een paar dagen in,en snachts gaat zo'n machine meestal uit,om vervolgens smorgens weer te pasteuriseren,maar waarschijnlijk doet niet iedereen dat elke dag.ook zitten er vaak in de buisen waar het ijs uitkomt vaak oude resten want natuurlijk een lekker plekje is voor bacterien!!maar als het goed schoon gemaakt wordt kan het inderdaad geen kwaad. groetjes
 
He ik krijg nu ineens zo'n zin in softijs... stom zeg, na zo'n stukje maar het woord softijs... Ja, lekker! Lekker zacht ijs met chocolade en van die fijne zoete nootjes er op. Oei oei. Maaar misschien neem ik wel een magnum want die vind ik ook erg lekker!!!

Tsja, bacterien... waar mijn vent soms het vaatdoekje voor gebruikt; daar schrik je je helemaal naar van. Maar heb zo'n eigenwijze vent die zich niks aantrekt van enge-bacterien verhalen. Dus waarschijnlijk heb ik die -ook al let ik erg goed op wat hij uitspookt- bacterien toch al binnengekregen.
Aaargh....!

Groetjes,
Lara
 
Hoi, het klopt idd dat er in de softijs soms bacteriën zitten dit komt zoals hierboven beschreven is meestal door restjes die in de machine achterblijven.
Nee je hoeft je niet bang te laten maken en overal zitten bacteriën, maar oppassen kan altijd want ook als je niet zwanger bent dan kan je ziek worden.
En ook kan het gevaarlijk zijn voor je kind als het straks een ijsje et.
Ik weet ook dat me vaatdoekje meer bacteriën bevatten en wordt elke dag geconfronteerd met deze dingen en meer als jullie want mijn man werkt bij de keuringsdienst van waren en ik mag zelfs bepaalde produkten niet kopen vanwege de slechte kwaliteit. En het ziet er dan vak wel goed uit maar dat wil je niet weten, er komen nog dagelijks klachten van voedsel vergiftiging binnen en klachten over slechte producten.
Dus ik vindt het goed als er hier iemand is die daar op let en het hier meld want je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
 
Ik ben met 13 weken ziek geworden van rijstevlaai, en 10 collega's met mij.

Nou laat ik je vertellen, het is geen pretje en al helemaal niet als je zwanger bent. Dat wil niet zeggen dat ik nu geen vlaai meer eet, maar niet meer van die betreffende bakker omdat hij ons niet geloofde toen we hem vertelden dat er zoveel mensen ziek van waren geworden (iedereen die het gegeten had heeft twee dagen als een gek liggen braken en diaree). Hij heeft er dus helemaal niks aan gedaan.

Ik vind het wel een goeie tip van het softijs, een familielid van mij is er jaren geleden eens ziek van geweest dus het gebeurt wel degelijk.

groetjes, Jane
 
als je ziek wordt dan wordt je het toch. trouwens van salmonella wat meestal dan in dat softijs zit wordt jezelf alleen ziek, maar je baby niet!!
als je normaal ook wel ns softijs eet, kan je dat dus nu ook gewoon doen hoor!

groetjes van sandy
 
Terug
Bovenaan