Hoi,
Ikzelf heb de ziekte van Crohn (chronische darmontsteking/auto-immuunziekte). Enige wat ik weet is dat softijs of milshake slecht voor je darmen kan zijn omdat het idd sneller gevoelig is voor bacterieen. net zoals schepijs.
Maar idd wat de anderen zeggen. Als je echt alles nagaat wat schadelijk KAN zijn voor je kind, nou dan mag je flink op water en brood zitten!!!
Dit is mijn eerste zwangerschap, ben nu 15 weken en 2 dagen. In het begin van de zwangerschap las ik dan weleens verhalen en ik durfde werkelijkwaar niks meer te eten. Werd echt paranoia en sloeg erin door.
Uitgebreid met mn gynaecoloog gepraat en volgens haar valt het allemaal reuze mee.
Zo ''ondekte'' ik ook verhalen over kaneel (en dat net nadat ik 4 plakken ontbijtkoek had zitten eten) huppakee ik weer helemaal in paniek!
Mn gynaecoloog moest er om lachen. ze had er echt nog nooit van gehoord!
En weet je, ik denk dat alles met mate moet. maar ja is dat buiten zwanger zijn ook niet zo?
Ik hou het zelf gewoon echt bij rauw vlees, en rauwe melk etc, maar verder vind ik het allemaal wel prima, want ik kan mezelf helemaal gek maken als ik alles moet geloven wat er wordt '' beweerd''
Groetjes marjolein