sojalolie en eczeem

Nog even een aanvulling na het lezen van het draadje van Taatje,

Appel en peer zijn bekende allergenen. Je hoeft straks echt niet alle fruit soorten weg te laten. maar het is wel verstandig om als je weer met bijvoeden begint om dan met groenten te beginnen via het bijvoedingsforum kun je aan een lijst komen voor voedingsmiddelen  waar je goed mee kunt gaan beginnen.  
Taatje goed dat je even gestopt bent met bijvoeden. ik hoop dat dit dan voldoende is zoniet zou je als je fv geeft de melk kunnen vervangen door bijv Pepti dit is voor kinderen met koemelkeiwitallergie. het kan zijn dat Jamey daar nu ook ineens op is gaan reageren.

wil nog wel eevn op het hart drukken dat jullie niet zelf aan moeten gaan rommelen met de voeding maar vraag om een verwijzeing naar een diëtist en zoek dan iemand die ervaring heeft met voedselallergieën.

Sterkte met het puzzelen. Het kan nog even duren voor je er achter bent wat de oorzaak is.

groetjes Renée
 
Hoi Renee,
Bedankt voor alle informatie, ik vind dat echt heel fijn. Inderdaad, de huisarts wilde ook niet dat ik zou veranderen van voeding zonder afspraken met haar te maken.
Ik gebruik Balneum voor zijn bad en inderdaad geen shampoo voor die 3 haren van hem. Zemelenbad is ook goed las ik verder en sojaolie dus ook.
De cortison helpt redelijk tegen de rode plekken op zijn wangen maar niet die op z'n romp gek genoeg.
Ik heb morgen weer een nieuwe afspraak bij de ha dan kijkt ze er weer naar. Ik zal ook zeggen dat we een kat hebben.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Groeten, Taatje
 
Hoi,

Het gaat al wat beter met Thom z'n huidje de droge plekken zijn al bijna weg en de pukkeltjes worden ook al wat minder, wel viel me op dat sommige pukkeltjes zich ontwikkelen tot puistjes er zitten echt witte koppen op, hoort dat ook bij eczeem?
Volgens mij komen de pukkeltjes ook van irritatie want vanochtend toen hij wakker werd was bijna alles weg en toen ik daarna naar buiten met hem ging met z'n jas aan en capuchon op en hem daarna weer uit deed zaten er in z'n hals en onderkant van z'n gezicht weer pukkeltjes en zag  het wat roder. Het is ook wel een stijfe jas met rits die tot aan z'n kin komt ik heb nu een zachter jas zonder rits gekocht misschien dat dit helpt. Na een tijdje werden de pukkeltjes weer minder en werd z'n huid weer rustiger.
Ik heb nu ook vaseline lanette gehaald
Als je stopt  met bijvoeding mag je dan ook geen rijstebloem meer gebruiken?
Want Thom heeft toch wel behoefte aan meer hij zat met 3 a 4 maanden al op 5 keer 200 ml en meer mogen ze niet hebben.
Dus ik ben nog niet gestopt met bijvoeding geven omdat ik dat niet zonder advies wil doen.
Als de eczeem woensdag nog niet over is wil ik weer terug naar de ha voor advies.
Ik ben vrijdag begonnen met smeren dus dan zou het toch wel over moeten zijn.

Groetjes Bertie
 
Rijstebloem is ook een bijvoeding. Mocht je het willen blijven gebruiken neem dan geen rijstebloem met vanille. Vanille staat er om bekend dat het allergische reakties teweeg kan brengen.

renée
 
Terug
Bovenaan