sokjes aan?

Hoi, wij kregen het advies van de wijkverpleegkundige om de sokjes uit te doen. Mijn zoontje was toen net 1 week oud. Hij heeft wel koude voetjes, maar dat betekent niet dat hij het koud heeft.
Het is waar, zelf doe je ook geen sokken aan in bed.
suc6
 
Hier van begin af aan absoluut geen sokjes aan in bed. Het feit is namelijk dat wij iemand kennen die het heeft meegemaakt op de camping dat een kind die in het bedje lag was gestikt in haar sokje, had er vrolijk mee liggen spelen. Dat verhaal heeft mij zo angstig gemaakt, dat ik ze absoluut nooit geen sokjes aan heb gedaan in bed. Koude voetjes of niet.
 
hoi,

Mijn zoontje heeft nog wel sokjes aan, omdat hij tevroeg is geboren moest hij warm blijven en in het ziekenhuis pakken ze hem wel heel erg in.
Hij heeft ook vaak koude voetjes, dus zolang hij die nog niet goed warm kan houden doe ik hem zijn sokjes niet uit in bed.

Groetjes Marjon
 
Toen mijn dochter  4 maanden werd heb ik de sokken weggelaten. Ze moet ook leren om zichzelf warm te houden en onder de deken en in de trappelzak is het echt warm genoeg. Bovendien schopte ze zelf al vaak haar sokken uit 's nachts.
Die koude handen en voeten is geen teken dat ze het te koud hebben hoor. Dat is normaal en moet zelfs. Het wil zeggen dat het lichaampje zich goed warm houdt, want de bloedvaten sluiten daar waar het lijf niet warm hoeft te zijn (handen en voeten), zodat er meer warmte vast gehouden kan worden daar waar het wel nodig is (rest van het lichaam). Dus dat maakt in ieder geval niet uit (handschoenen is dus zeker niet nodig).
Overdag probeer ik haar wel sokken aan te trekken, maar die trekt ze iedere keer uit. Als ze wat rustiger ligt of zit, trek ik ze wel weer aan, maar voor hoe lang.........
 
hoi ,

dat van die handschoenen was ook ene grapje hoor.
vroeger zullen de kinderen wel helemaal koude handen hebben gehad want toen hadden ze zelfs nog geen kachel in de kinderkamer

gr.
 
Hoi,

Ik heb zonder sokjes geprobeerd maar dan kreeg dochterlief een beetje zweterige voetjes. Aangezien ze met opgetrokken gekruiste benen ligt in haar slaapzak, kreeg ze haar voeten niet meer naar beneden als ze wakker werd en zat ze klem in haar slaapzak. Met een heel zielig huiltje werd ze dan wakker, is niet fijn wakker worden. Dus docherlief heeft weer sokjes aan en heeft haar bewegingsvrijheid terug.
 
Mijn zoontje van inmiddels 8 maanden had ik in het begin wel de sokjes aan totdat ik net als jou dacht: Wij hebben de sokken toch ook niet aan in bed? Vanaf dat moment ben ik ermee gestopt. Hij slaapt toch in een slaapzak. Voor overdag heb ik misschien een tip. Mijn moeder heeft sokjes gebreid met gaatjes rond de enkel waar ikzelf een elastiekje doorheen heb geregen. Vastgenaaid met een stoppertje ertussen en die sokken draagt hij over zijn gewone sokjes heen. Door het stoppertje blijven ze goed zitten en kan hij ze ook niet uittrekken. Een goeie vervanging voor pantoffeltjes die misschien ook uitgeschopt worden. Ook  op veterschoenen  kun je stoppertjes doen zodat ze de schoenen niet uittrekken of uitschoppen.
 
Terug
Bovenaan