Ik zou het zelf nog niet zeggen denk ik, maar dat komt ook door de termijn die je nu hebt. Wat als je nu nog een miskraam krijgt? Dan heb je misschien die leuke baan laten varen voor helemaal niets. Als je verder bent 10-12+ weken en die kans is flink afgenomen, dan zou ik het wel vertellen. Sowieso vinden veel mensen het normaal om dan pas over een zwangerschap te vertellen, dus voor je werk zou ik dat net zo zien.
Maar tegelijkertijd zijn er wel een aantal dingen om rekening mee te houden als je het nog niet zegt: als je het aankondigt mag je extra pauze houden op je werk en het zo dus wat rustiger aan doen, als je kwaaltjes hebt kan je dat hard nodig hebben. Bovendien kunnen sommige kwaaltjes moeilijk te verbergen zijn (denk aan misselijkheid/overgeven).
Werk je met gevaarlijke stoffen of in een gevaarlijke omgeving, tsja, dan is het zeker wel verstandig om het meteen te melden, mogelijk moet je dan meteen andere werkzaamheden doen.
Verder kan je zoals Zwindo aangeeft ook in het gesprek aanvoelen of er een moment is om het te vertellen of niet.