Sollicitatie volgende week, wie kan me helpen!?

Eerlijk duurt nog altijd het langst. Ik denk niet dat je een goede indruk maakt door het niet te vertellen. In je proeftijd, kunnen ze toch ook wel zien dat je zwanger bent?

Ik ben zelf eerlijk geweest, en heb tijdens mijn zwangerschap een baan gekregen.
Als je zelf niet eerlijk bent, hoef je dat ook niet van je baas te verwachten.

Krijg je de baan niet? Helaas, dat hoort ook bij zwanger zijn.

Succes

Dag naamgenootje ,

Ook ik heb goede ervaringen met het wel vermelden van je zwangerschap. Ik twijfelde ook heel erg of ik het wel moest doen (was toen ook minder ver dan jij) en kreeg van iedereen te horen dat ik het NIET moest vertellen. Heb m'n gevoel gevolgd en het toch gedaan. Ze zeiden tijdens het gesprek al dat ze het erg waardeerden dat ik het vertelde en dat ze eerst naar de kwaliteiten van de sollicitanten keken en niet of iemand zwanger was of niet. Paar dagen later werd ik gebeld dat ik was aangenomen!

Nou weet ik dat het per werkgever erg verschild hoe er op gereageerd wordt en dus blijft het een risico maar met 16 weken... ik zou het persoonlijk wel verteld hebben.

Succes en sterkte met je gesprek!

Groetjes,
Janet

Ik ben net gebeld dat ik volgende week ook op gesprek mag. Alleen ben ik nu 29 weken, dus voor mij valt er niet veel te verbergen. Nu ken ik de organisatie een beetje, dus ik heb het aan de telefoon al gemeld. Ook omdat het mogelijk om enkele projecten op korte termijn zou gaan. En dan heeft het geen zin als ik op gesprek ga.

Maar aan dit antwoord heb je natuurlijk niets.

succes
greet

Sowieso niks zeggen maar ze kunnen je   en mogen je er niet op ontslaan

Kijk anders voor meer informatie op www.fnv.nl of vraag andere rechtswinkels ernaar!!

Klinkt serieus maar ze hebebn mij ook geholpen!

Dag dames,

Heel erg bedankt voor jullie reacties.  
Ik ga het dan ook maar gewoon zeggen, en het voorstel van Inge was heel erg goed!
Dat je hun voorsteld tot aan zwangerschapsverlof te kijekn hoe of wat, en tot aan dan een contract doen eerst.
Ik weet zelf ook niet als ik na mijn zwangerschap weer wil werken, denk het niet.. voor nu vind ik het heerlijk lekker te werken en een paar dagen per week er lekker tussenuit te zijn! :)

Bedankt, en als jullie nog tips hebben......     ;-)

Lfs,
Janet

Hallo,

Je moet absoluut NIET je mond houden en dit is omdat je verplicht bent te vertellen dat je zwanger bent omdat je over de 3 maanden heen bent daarvoor hoeft het nog niet maar daarna ben je het eigenlijk verplicht

zeg je niks en word je aangenomen en zeg je het later mogen ze je zonder enige reden ontslaan dus je kunt beter meteen eerlijk zijn.

groetjes

senjo

Je bent absoluut niet verplicht dit te melden, het is echt een fabeltje dat je vanaf 3 maanden zwangerschap dit moet melden bij een werkgever. Je moet je zwangerschap een aantal weken voor de uitgerekende datum melden omdat je werkgever tijd moet hebben je vervanging te regelen. In de praktijk is het dan natuurlijk allang zichtbaar, maar die magische 3 maandengrens is echt niet verplicht.

Verder zou ik het niet melden in de eerste ronde van de sollicitatieprocedure, laat ze eerst maar eens zien wat je in huis hebt. Je loopt anders toch het risico dat hun mening over jou gekleurd is door de kennis van je zwangerschap. Als je verder in de procedure komt hangt het erg af van de situatie wanneer het beste moment is. Ik heb meegemaakt dat iemand het meldde toen er een aanbod voor de baan werd gedaan en die is ondanks de zwangerschap aangenomen omdat men haar echt graag wilde hebben. Laat dus eerst maar zien wat je in huis hebt voordat je het verteld en wees niet te teleurgesteld als het uiteindelijk toch een showstopper blijkt te zijn. De meeste werkgevers zijn toch erg huiverig voor zwangere (nieuwe) werknemers.

Terug
Bovenaan